iPhone Magsafe laddar 15W endast med Apples

Jag har svårt för att ta apples miljöarbete på allvar så länge de envisas med sina ”premium” förpackningar. Om de menade allvar med sitt miljöarbete borde de sluta med dessa och byta till oblekta förpackningar utan färgtryck. Har svårt att tänka mig en mindre eftergift för miljön :man_shrugging:t2:

1 gillning

Naturligtvis är det så men det är skillnad på att tänka nu hjälper vi miljön oj vi även sparar pengar eller vi måste tjäna lika mycket pengar på vår nya produkt som den gamla men vi kan inte höja priset, nu vet jag vi plockar bort grejor då är det löst. Men då blir ju våra kunder purkna, vi säger det är för miljön, det köper de och det är ju delvis sant :slightly_smiling_face:

Där ser man det var ju bra för konsumenter :slightly_smiling_face:

Det där är ditt egna påhitt och har ingen verklighetsförankring. Vi har ingen aning om hur de tänkt på Apple, det vi vet är vad dom gått ut med

1 gillning

Nämen… varför ska någon behöva göra allt? Så ser inte normal utveckling ut. Och det skulle bli hopplöst för oss människor. Livet är fullt av kompromisser, otydligheter, två steg framåt och ett steg bakåt. Ofta kallas detta reformism. Man bökar sig framåt. Det är inte ens alltid snyggt, särskilt inte enligt de renläriga. Men man tar sig framåt.

1 gillning

Precis vi vet inte om allt är vinst först eller miljö först
Då ingen av oss har insyn i de verkliga besluten är det bara spekulationer

Så i praktiken skulle denna funka

https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefontillbehor/mobilladdare/laddstationer/andersson-dual-usb-c-pd-charger-100w-white/1010982.15400/

Japp, och det vi vet är att det gynnar miljön och Apple ekonomiskt. Att det gynar miljön är positivt för alla, att ett företag tjänar pengar är inte så kontroversiellt. Var glad att det gynnar miljön istället.
Du driver väl själv ett företag och jag antar att du också vill göra vinst?

Du vet var förpackningarna kommer ifrån?

1 gillning

Är det inte så att det är felstavat i Apple’s uttalande? De sparar inte på miljön utan de sparar in på laddarna för att få ihop nästa miljon. :joy::joy::joy:

Enligt apples amerikanska hemsida så är det

” virgin wood fiber from responsibly managed forests”

Jag har svårt att se miljönyttan i det jämfört med återvunnet papper.

Återvunnet papper är visst inte helt lätt att få bra produkter av då det är betydligt lägre kvalité. Men toapapper duger det till i alla fall! (Men även det kan ställa till problem: Återvunnet toapapper kan vara miljöbov)

1 gillning

Du som har varit så petig när det kommer till uttalanden, det du säger nu har du ingen aning om. Du väljer att lita på Apples statement men det är för den sakens skull inte givet att det är sant :slight_smile:

” Optiska vitmedel är en stor grupp kemikalier som används för att papper och textilier ska se vitare ut för ögat än de egentligen är.”

Varför överhuvudtaget använda dessa optiska vitmedel? Vad är det för fel på en kartong utan denna behandling?

Om Meater lyckas med det borde det vara möjligt även för Apple :man_shrugging:t2:
bild

Nope. Jag vet att det gynnar miljön med mindre kartonger. Det är ett faktum.

1 gillning

Har en meater - inte direkt naturlig kartongfärg där kan jag säga :slight_smile:

Menar du att Meaters kartong inte är mer miljövänlig är Apples?

Om det är som du påstår att de färgar kartongen så ser jag inget problem med att man låter bli det.

Jag ser världens chans för företaget som låg i framkant med ”premium” förpackningar att ta ledningen med mer miljövänliga förpackningar. Om Apple börjar så kommer de andra stora bolagen naturligtvis att ta efter.

Vad jag kan se skriver dom att dom också använder återvunnet papper.

exempel:

mer:

Beställer in ett par kalla till :beers::beers:

3 gillningar

Jag saknar totalt uppfattning om vilken kartong som är mest miljövänligaste.

Tror inte Meater+ släpper den typ av information.

Hos Apple hittar du dock den här: Miljön – Apple (SE)