Är nog en öppen fråga om det blir en Air 2:
Är nog en öppen fråga om det blir en Air 2:
Återkom gärna med recension.
Jag funderade ett tag på att skaffa en magsafe powerbank, men i ärlighetens namn behöver jag inte det. Jag kan knappt göra av med ett halvt batteri på en dag med 17 PM, det var nån dag när jag hade extremt tråkigt över julen, satt typ en halv dag och spelade nåt hjärndött mobilspel, då hade jag ändå 30% vid läggdags.
ja kör denna i innerfickan på jackan , ingen plats alls , ger 80% backup e alltid backup ![]()
edit: har en 17 pro
Tycker du att den är bra?
Jag har den där och är förvånad över hur varm den blir samt hur långsamt den laddar den lilla effekten den klarar av. Ett av mina sämre köp, nästan så jag tror det är något fel.
Förvånansvärt hur mycket värme den skapar jämför med Apples MagSafe som inte alls blir varm.
ja e nöjd , visst blir den varm , men inte så varm , ladda med vanlig nya magsafe gör den varmare , går ganska trökt oxå , men de tycker jag all magsafe laddning gör till 17 pro .. har räddat mig många gånger med att ha haft den i inner fickan ( känns ju knappt ) för 17 pro har ju verkligen ett helt för krassligt batteri !!!
Där ser man hur olika det kan fungera.
Har du prövat vanlig MagSafe utan skal? Minns inte om du tillhör team ”naken” iPhone ![]()
Min 25W MagSafe blir aldrig varm, jag har skal. Laddar dock bara på natten.
Det är just därför jag inte förstår varför det blir varmt med MagSafe på powerbank🤷🏻♂️
Vet inte om det är annat volttal samt ampere som ställer till det ![]()
En teori är att Magsafe batteriet blir varmt, Magsafe i sig alstrar viss värme, sen blir även telefonens batteri uppvärmt. Ingen aning om det kan vara så det funkar men det är den enda teori jag kan komma på.
Trorpå den teorin. Med vanlig MagSafe så är det laddaren som kan bli varm🤷🏻♂️
Men de trådade powerbanks jag har blir oftast inte varma. Konstigt är det ![]()
Men adaptern blir ju lite varm när du laddar. Tänker att en trådlös powerbank har en hel del effektförlust till följd av laddning, så även om bara 50% av energin går in i batteriet blir resten spillvärme. Nu är vi inne på djupt vatten känner jag, ingen aning hur fysiken för detta funkar
Vet att vanliga Qi laddare (ej magsafe) kan bli jäkligt varma när de laddar, så då är det ju inte så konstigt om även en magsafe blir det. Apples egna magsafe puckar har väl sensorer som sänker effekten om den känner av att det börjar bli varmt, såna grejer finns inte i nån no-name powerbank tänker jag.
alltid naket
!
Jag måste bara säga att iPhone Air är den mobil som är mest satisfying att hålla i av alla iPhones jag har haft. Det är något speciellt med att flippa runt den i handen som en pokermarker, och bumpern högst upp är på nåt konstigt sätt oerhört tillfredsställande att dra fingret över. Kanske är jag lite påverkad av lördagkvällen, men jag var bara tvungen att säga det här. ![]()
Jag tror framtiden är ljus. Vänta bara till Air PRO kommer. #1
Håller min 15 till hösten blir det en air 2. Om inte, air
Vill man ha en kraftfull och prisvärd powerbank ska man inte köpa Apples Air Powerbank.
För 1295 kr får man en powerbank på drygt 3000 mAh som kan ladda en iPhone Air till 65 procent med en hastighet på 12 W trådlöst.
Grejen är dock att det inte är en Pro-produkt utan, precis som iPhone Air, mer en designprodukt. Här levererar Apple. Den sitter perfekt, känns riktigt nice i handen och eftersom batteriet är väldigt slimmat är den lätt att ha med sig.
Gillar man iPhone Air-konceptet kommer man att gilla den här powerbanken.
Upplever du att telefonen blir varm på ett sätt som den inte blir med vanlig ”trådad” MagSafe?
Ser den likadan ut på fram och baksida?