Jag använder inte traditionell MagSafe, så jag vet faktiskt inte. Med batteriet blir telefonen lite ljummen, funkar utmärkt som handvärmare nu när det är kallt ute. Laddar jag med USB-kabel blir den betydligt varmare, särskilt precis under bumpen.
Nu börjar det spåra ur här
Hittar ut själv.
Om någon är nyfiken på hur det är att semestra med iPhone Air så har jag provat.
Jag hade den några timmar på Tropical Islands utanför Berlin, där den var mer under vattnet än ovanför. Jag vill ju tro att den är bättre vattentät än andra iPhone-modeller eftersom den inte har någon lucka för SIM-kort.
Den flyter inte, så att ha den i badshortsen är alltså ingen bra idé.
Ingen mottagning under vattnet, alltså inga FaceTime-samtal när man är under ytan.
Att filma direkt från under vattnet upp mot ytan ger dåligt ljud, micken är full av vatten.
Efteråt lät högtalaren skumt i någon timme och mobilen vägrade ladda via USB-porten, gav vatten varning, släppte när den hade torkat
Batteriet håller inte en hel dag. Jag fick runt 6–7 timmar med några Uber-beställningar, Pokémon och kartnavigering.
Fäster man Apples Air Powerbank på mobilen så laddar den upp till runt 20 %, men sedan ligger den konstant kvar där. Airen verkar alltså dra ungefär lika mycket ström som den laddas med.
Blir fortsätta med Pro Max. Om nu inte Air2 levererar.
Batterihälsan ligger på 94 % efter knappt ett år och 394 laddningscykler. Jag laddar alltså mobilen mer än en gång om dagen.
Jag vet ju inte hur mycket du använder mobilen, men jag har en magkänsla av att jag använder den mer än du. Just nu blir det mycket Pokémon, X, ChatGPT, Poke i iMessage och Wispr Flow. Jag märker att Airen blir riktigt varm precis under kamerabumpen stundtals.
Jag telefonerar/messar mest, inga spel eller filmer avnjuts. Laddar till 100% varje dag.
Jag upplever att batteritiden är bättre på min air än min förra iPhone 15. Jag spelar inget eller kör ChatGPT.
Är nog för att iPhone 15 hade dålig batteritid och problem kring detta ![]()
iPhone borde ha samma funktion som AW, för att trycka ut vatten.
Det verkar som att min Air-mobil drar väldigt mycket ström när man är i rörelse.
Nu när jag har varit typ hemma hela dagen har jag fortfarande 25 % batteri kvar efter en hel dag.
Är det inte att mobilnät drar betydligt mer än wifi. Typ är man på semester där man tar mycket bilder och de laddas upp hit och dit så brukar det säga slurp
Då är man också mycket ute och semester för oss svenskar tenderar till att innebära mycket sol och hög ljusstyrka på skärmen. Misstänker att det är en stor bov. Har aldrig så dåligt batteri som på landet.
Ja det är ännu en grej som säkert ökar batteritid
Ju sämre täckning ju mer batteri drar det. Förr kunde man låsa den till 2G så hade man mer batteritid men det går inte längre.
Det verkar ju lite dumt att låsa en smartphone till 2G. Alla appar skulle gå superlångsamt, om de ens skulle fungera.
Idag är ju mobilen mer en dator än en klassisk telefon.