iPhone 14 Pro och Pro Max presenterade

Det är massa ”systemfiler” där som spökar. Dom kommer ju typ försvinna.

2 gillningar

Jag kör en 13 Pro Max 256, jag använder 61 GB :smiley: Men jag kör nog inga cachade spellistor i spotify typ, även om jag kanske borde göra det. :slight_smile:

Nya AirPods Pro är nästan 1000 kr dyrare än den äldre. Det är en rätt rejäl procentuell höjning.

AirPods Pro generation 2 ersätter AirPods Pro generation 1, inte AirPods generation 3. AirPods Pro generation 1 kostade 3195 vid lansering.

5 gillningar

Vet inte riktigt vad du jämför med men när AirPods Pro släpptes för 3 år sedan kostade dom 3195:-.
Sedan har priset gått ner när det blev priskrig mellan diverse försäljare.

Så går det när man läser för fort.... Me bad face palm

2 gillningar

Jag ångrar väldigt mycket att jag tog 128 på senaste luren. Har som dig alltid tagit 256 tidigare. Tänkte att det skulle funka med att spara alla bilder i molnet men det är en jävla meck att se på äldre bilder och inte minst videoklipp som måste laddas ner varje gång. Har dock inte upplevt någon brist på annat sätt men jag gillar att ofta se och dela gamla minnen.

2 gillningar

Kör 128gb, har 64 ledigt. Hade 64gb på min XR. Aldrig känt mig begränsad av utrymmet då jag har 2tb iCloud

1 gillning

Jag tycker inte det lagras mer bilder på min 256.:thinking:

Jag hade ”Optimera iPhone-lagring” av när jag hade 256 gb, då sparades allt lokalt.

1 gillning

En annan anledning till att jag vill ha bilderna lokalt är att iCloud Photos egentligen inte är en backuptjänst, utan främst för synkning. Lite nojigt kanske men känns mentalt bättre med både hängslen och livrem.

iCloud Photos automatically keeps every photo and video you take in iCloud, so you can access your library from any device, anytime you want.

1 gillning

Håller med dig om det fullständigt. Jag kan inte ha alla bilder lokalt längre. Kör dem både till Onedrive och Google Drive

Från sajten:


På Apples egna YouTube-kanal kan man nu få en guidad tur av iPhone 14 och iPhone 14 Pro där de går igenom alla förbättringar och nyheter.

Vill du ha en ordentlig genomgång av den nya optiken i iPhone 14-serien samt de nya funktionerna som telefonerna erbjuder så kan du nu spana in Apples egna guidade tur av telefonerna. Videon som är ungefär nio minuter lång går igenom alla de nya kamerafunktionerna så som action mode och den nya stora kameran på 48 megapixel. De går även igenom always on och mycket mer.

 

Från sajten:
image

Uppstartsljud har funnits på Mac sedan urminnes tider och nu kommer ett sådant även att komma till iPhone 14-serien så det blir lättare, framförallt för de med synnedsättningar att höra när telefonen stängs av eller på.

Om man har en synnedsättning så har det inte varit helt lätt att veta om man har lyckats stänga av eller sätta på sin telefon ordentligt men med iPhone 14-serien blir det ändring på detta. Under Hjälpmedel i inställningar så kommer vi kunna välja att aktivera uppstarts- och nedstägningsljudet. Vill ni höra hur det hela kommer att låta så kan ni lyssna på det nedan.

iPhone 14 Pro will have the option for a startup and shut down sound https://t.co/ui0jPcHR9i pic.twitter.com/RHcuwQYuqA

— Apple Software Updates (@AppleSWUpdates) September 8, 2022

Om detta är en funktion som kommer att komma till övriga iPhone-modeller återstår att se men det känns som Apple med enkla medel skulle kunna lösa detta på äldre enheter med.

Via MacRumors

hur många som står på 13 byter ”upp” sig i år ? jag passar första gången sen 6s

2 gillningar

Är inte 112GB lite väl nära? Jag har bara 55GB av 128GB, men har då ingen musik alls.

Jag behåller 13, känns inte så lönsamt att byta.

2 gillningar

what?????

Har bytt varje år sedan jag importerade den allra första iPhone. I år står jag över för första gången.

3 gillningar

Hur tänker du?