iPhone 14 Pro och Pro Max presenterade

Nix, vi har dammsugare & tvättmaskin. :joy::joy::joy:

Har för mig att jag hört någon förklaring om att det glaset som används blir laddat med statisk elektricitet och då blir det så här. Vetetusan vad jag tror om den förklaringen :sweat_smile:

1 gillning

Min är likadan. Hed samma problem med 13 Pro också.

Du får rolla din fickor. Det hjälper något. Men det är i övrigt svårt att håla helt rent mellan linserna.

Pimpa ön!

5 gillningar

Annars brukar ju Apple hålla rätt hårt i prisbilden på övriga produkter.

ROFL! Är det där Lost spelades in? :rofl:

skulle fota med en kompis 14 pro i helgen, satan vad den väger fläsk

1 gillning

Då skall du känna på en 14 Pro Max.
240g ren kärlek.:heart_eyes:

4 gillningar

Fast du är väl van vid en mini ?

1 gillning

Borde ha varningstexten: ”Glöm inte bälte på byxorna!”

2 gillningar

Gick från xr till mini, världens bästa byte

Från sajten:


Covid-restriktioner på Foxconns fabriker gör det svårt att få fram tillräckligt med iPhone 14 Pro-telefoner.

Det har sedan en tid tillbaka flaggats om att tillverkningen av iPhone-modeller halkar efter sedan nya covid-utbrott drabbat Kina. En av Foxconns fabriker i Zhengzhou har stängts ner i stora delar för att skydda personal och minska smittspridning. I den fabriken tillverkas iPhone 14 Pro och iPhone 14 Pro Max som är bland Apples mest sålda telefoner just nu.

Efter rykten och spekulationer går Apple själva ut och meddelar att de inte kommer att kunna få fram tillräckligt med telefoner till julhandeln. Förväntad leveranstid här i Sverige för iPhone 14 Pro-modellerna är just nu 4-5 veckor.

Via: Macrumors

Kvalitet väger :star_struck:

Från sajten:
image

Apple ska ha blivit för ambitiösa i utvecklingen för grafikkretsen och bakslagen gjorde att planerna skrotades.

Enligt källor till The Information kunde iPhone 14 Pro haft mycket bättre grafikkrets om allt hade gått som planerat. Exempelvis stöd för ray tracing-tekniken som möjliggör en högre realism och bättre visuella effekter i 3D-grafik, såsom skuggor, reflektioner och färgövergångar. Men den ambitiösa grafikkretsen visade sig dra mycket mer ström än planerat vilket förminskade batteritid rejält och påverkade värmeutvecklingen.

Bakslagen upptäcktes sent i iPhone 14 Pro-modellernas utveckling vilket gjorde att Apple snabbt tvingades använda fjolårets grafikkrets design. Det är anledningen till att iPhone 14 Pro endast blev aningen bättre i grafikprestanda mot iPhone 13 Pro-modellerna. Misstaget ledde till en omstrukturering på avdelningen för grafikkretser och att flera anställda slutade.

Via: Macrumors

1 gillning