iPhone 14 Pro och Pro Max presenterade

Nu har han ändrat sig. För en vecka sedan sa ju Ming-Chi Kuo tvärtom. Inte lätt att vara analytiker.

Gällde väl 14 och inte Pro

1 gillning

Från sajten:
image

Apple meddelar att det är ofarligt för kameran i iPhone 14 Pro efter rapporter om bugg i tredjepartsappar.

Under gårdagen började det rapporteras om att iPhone 14 Pro och 14 Pro Max agerade märkligt i vissa appar. När användare startade kameran i appar som Snapchat och TikTok så började den nya sensorförskjutningen jobba febrilt.

Nu har Apple meddelat att det är ofarligt för kameran och kommer inte kräva någon reparation. De meddelade även att användare ska se till att vänta in uppdateringen som är planerad till nästa vecka som åtgärdar problemet.

Via: Macrumors

Är inte det här lite galet

En iPhone 14 Pro Max 512 GB går lös på 20 995 kr.

En Macbook Air M2 med 16 GB i RAM och 512 GB lagring går lös på 21 450 kr.

4 gillningar

Tycker det är lite som att jämföra äpple och päron.
Två olika produkter. Visserligen många gemensamma nämnare men ändå inte samma.

1 gillning

Ja, det är sjukt att den man använder mest är billigast. :wink:

1 gillning

Ännu mer galet blir det när du tänker på att datorn antagligen har en livstid som är minst 4 ggr längre än mobilen. Helt vansinnigt slöseri på resurser och pengar :frowning: Blir vi lurade?

1 gillning

Ja, man blir onekligen lite nyfiken på utvecklingskostnader och produktionskostnader för respektive produkt. Men i slutänden handlar det väl mest om vad man anser sig kunna ta ut för pris :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Efter att jag bytte telefon upplever jag att tangentbord är ”nollställt”.
Den minns inte mina ord och vad jag brukar skriva. Automatisk rättstavning är helt fel. Ord som jag vanligtvis skriver föreslås inte längre.
Frustrationen är på topp. Kommer börja gå runt och skicka Ljudmeddelande istället

Men du kan inte ha datorn i fickan, det kostar

Påbörjar nedräkningen tills @Marcus_Attefors föreslår att du ska använda SwiftKey i stället.

Klart man kan ha datorn i fickan. :nerd_face:

Tangentbordsordboken borde kunna synka med din gamla iphone (om du har kvar den) om du slår på iCloud Drive på båda.

Hur gjorde du aktivering och överföring av data till den nya?

Från användarhandboken:

Hålla din personliga ordbok uppdaterad på dina andra enheter med hjälp av iCloud

Öppna Inställningar > [ditt namn] > iCloud och slå på iCloud Drive.

Nollställa din privata ordbok

  1. Öppna Inställningar > Allmänt > Nollställ.
  2. Tryck på Nollställ tangentbordsordbok.Alla ord och kortkommandon du har lagt till raderas och tangentbordsordboken återgår till det förvalda läget.
1 gillning

Är det fler som har konstiga buggar med iPhone 14 Pro?

Ibland är skärmen helt svart, går inte att låsa upp. Får vänta runt 10-15 sekunder innan mobilen reagerar igen.
När jag kopierade in en bild i ett iMessage så blev bilden i text, ett enormt långt meddelade med datatext som hängde meddelade appen.

Hoppas på iOS 16.1

Har du Premium-abonnemanget för instant unlock och unlimited copy/paste redan? Kan vara det som saknas, kostar bara $99/mån i USA. Kanske inte kommit till Sverige än.

Har ett tag funderat på om man skulle ”börja om” med allt.
Tycker att det finns endel problem som har hängt med i flera telefonbyten nu. (Har nog haft samma säkerhetskopia sen iPhone 3G)

Funderar även på att göra om allt i ”smarta hemmet” då jag även där stöter på saker som är ostabilt.

Men vem orkar med att göra det…

1 gillning

Yes, så är det här med.
Plus Touch som inte reagerar

Är.det någon annan som har problem med att kamerahuset samlar damm.
Tar bara en-två dagar så ser det ut så här. :triumph:

Har samma problem på 12 PRO max. Var din gamla 12:a annorlunda ?

Nja. Den samlade också damm men tycker det är värre på 14.

1 gillning