iPhone 11, 11 Pro & 11 Pro Max - Första intryck

Vi kan väll använda denna tråden för att skriva de första intrycken, posta bilder och diskutera de nya telefonerna?

Om ett par timmar sitter jag med min nya iPhone 11 Pro.

Lekt med hustruns 11 under dagen. Himla tur man jobbade hemifrån idag…:sunglasses:. Den är himla läcker. Snygg, stor och snabb. Jag har en XS och jag gillar storleken bättre på min XS, men man blir extremt snabbt van vid en större telefon. Håller på att ta lite bilder med min XS och hennes 11. I normalt ljus ser jag inte någon skillnad. Objektiven är annorlunda såklart. Men ska fortsätta på mitt amatörmässiga sätt under kvällen.

1 gillning

Väntar med spänning på lite bilder :slight_smile:

Bilderna är så ”töntiga” eller ointressanta att de inte går att visa upp. Mer tekniska motiv för att se skillnad. Kan visa två med Xs först.
bild bild

Detv är inte motivet utan det tekniska vi vill åt, men varför två med Xs?
Antar det är skrivfel då dom är olika stora och olika svärta.

I och med att jag skrev att jag lekt med hustruns 11 trodde jag det gick with out saying att det var Xs vs 11. Tex denna mening: ”Håller på att ta lite bilder med min XS och hennes.”

Minnet du vet :slight_smile:

1 gillning

Så, då kom det första löjliga dropp-testet för 11 Pro, från Crafty.se: nördigt.se

Utöver svärtan kan du(kanske, svårt att veta vad olika sidor gör med bilderna) se att porerna i vasen syns lite bättre med 11:an jämfört med Xs.

Det verkar helt enkelt som att 11:an orkar fånga upp detaljerna lite bättre eller orkar bearbeta bilderna ett steg till.

Du kan ju fotografering så min spontana reaktion är att det är som när man förr i tiden bytte ett bra mot ett bättre objektiv. Fast här är det nog mest ettor och nollor som dansar (lite)bättre.

Tror på både objektivet och ettor & nollor, fast mest på det senare, utan att veta om det är samma objektiv eller inte :slight_smile:

1 gillning

Tog min första Slofie(:face_with_symbols_over_mouth:) framför en fontän idag.
Uppskattar verkligen vidvinkel

1 gillning

Har nu gått ett dygn sedan jag bytte min iPhone 8, till en iPhone 11… mitt första intryck: Jag hatar den!! Stor och klumpig i fickan, och svårt att nå på skärmen. Och jag saknar hemknappen, gillar inte alls att bara göra svepningar. Ångrar mig, och längtar tillbaka till min lilla, smidiga 8a.

Jag hoppas detta bara är ett första dåligt intryck, och att jag kommer lära mig älska den med tiden.

bild

Har du igång den? Sjukt bra!

1 gillning

Japp, det har jag, men har inte fått in funktionen i ryggmärgen, så det blir ett naturligt arbetssätt. Tack för tipset, ska försöka få in det, så kanske kärleken växer🙂

Snappade själv upp detta men varför får jag bara upp ”Sök” som vanligt när jag har detta aktiverat? Sitter på beta 13.1.

Att gå från en 8a till Xr/11 är nog lite tufft.
Jag gick från en iPhone X så övergången och uppskattningen av större skärm var lättare.
Saknar du den mindre storleken för mycket senare är nog 5.8” en bättre chansning för dig.

Galet imponerande:

5 gillningar

Ska ha en Pro Max och ta ut svängarna. Den blir grön!

1 gillning

Snygga bilder :slightly_smiling_face:

1 gillning

iPhone 11 Pro

4 gillningar