iPad 11 vs iPad 12,9

Vad är det du behöver göra som inte går att göra på en iPad?

Jag skulle ha svårt att byta ut min jobbmaskin mot en iPad tror jag, men som hemdator är det mest webb, film, sociala medier, ett och annat textdokument och nå’n enkel bildhantering och då känns iOS som framtiden.

Tycker det är få saker som går långsammare på en iPad än en macbook, däremot håller jag helt med om att man måste tänka om en del och det skulle jag inte orka på jobbet där produktiviteten är så mycket viktigare.

Sen ska det bli intressant att se om jag säger samma sak om ett år, när OS:et utvecklats ytterligare, apparna kommit ifatt och jag vant mig?!?

1 gillning

Några få grejer men så viktiga för mig
Webdev tools
Renodlade egna motorer på webbläsare. på iPad OS kör väl oavsett webbläsare safari som motor om jag inte förstått fel.
Atom
Color pick Sip/ColorSurp på hela OS:et
Affinity Publisher (som InDesign)
HYPE4
Finder (Files på iPad är dock på god väg)
Fönsterhanteringen är för och nackdelar med på en iPad, gillar att det är just fasta “typ” storlekar och att utvecklarna får hålla sig till det. men gillar även friheten att lägga fönster hur jag vill i Mac OS.

Något jag dock har upptäckt är att hålla ner CMD så kommer alla genvägar upp som hör till aktivt program i iPad OS (tror det bara gäller Apples egna)

2 gillningar

Har testat att lägga ut trådar men ingen nappat på det än.

Som verksamhetskonsult / kravanalytiker. Kör Macbook Air men så här i efterhand hade jag klarat mig med ipad pro

Det gäller inte bara Apples egna program. Things utnyttjar det till exempel fullt ut. De har även lysande stöd för mus med högerklick.

Toppen! Bra att fler nyttjar det. Genvägarna är ju ganska lika som på Mac OS, men bra att snabbt kunna se. Borde ju finnas på Mac OS också. Apple är ni där?..