iPad 11 vs iPad 12,9

Svårt att veta, men spontant tror jag inte jag kommer göra det. Mest baserat på att jag kör nästan allt fullscreen på min Macbook.

Misstänker att det kommer bli en hel del häng i soffan. Men är helt med på att 12.9" inte är några problem att ha med sig i väskan.

Stå på bord vid soffa: 12,9"
Ligga på bord vid soffa: 12,9"
Sitta med i soffa: 12,9"
Halvligga eller ligga ned med i soffa: 11"

1 gillning

Ä lite smått orolig över hur lätt iPd Pro är att böja… något man bör vara orolig över? Såg på youtuben…

Mm ser trevligt ut med nya tbordet för att få upp iPaden lite, men klart lär väl finnas ett drös tredjepartsprylar som fixar det också, + löst tbord om man nu gillar det. Lite mer desktop om man/när man nu sitter vid skrivbordet

Visst, om man sätter sig på den så…
Har haft min i ryggsäck många gånger. Inte böjt sig

Gött!

Har med mog min fram och tillbaka till dialys 4 ggr i veckan. Annars är den vid soffan och inte en tillstymmelse till att böjas :smiley:

Jag har detta stativ: AboveTEK Elegant Aluminum iPad Pro Stand - Swivel iPad Air/Mini Kiosk POS Stand - Two Mount Holders 7"~13" Interactive iOS/Android Tablet Stand for Retail Store Showcase/Office Desk/Kitchen Countertop - Amazon.co.uk

Och detta tangentbord:

Samt en Magic Trackpad 2.

I mina ögon ser tangentbord med höga knappar ut som de är från 87. Kan någon förklara vad som är så bra med dem? Kanske känslan? Själv kör jag med ett K811 och M720. Så platt som möjligt :hugs:

Båda kan växla mellan 3 bt enheter. Sjukt smidigt. Önskar dock att man kunde koppla ihop mus och tbord i logi options så tbord hänger med mus och tvärtom när jag växlar.

Växlar mellan iMac/ MBP / iPad

Sen undrar jag varför logitech valt att lägga bt växlaren/knappen under på deras värsting mus. (MX Master) Hel idiotiskt

1 gillning

Det är framför allt känslan. Jag gillar att slå rätt så hårt med fingrarna när jag skriver. Tycker att det är för stumt att skriva på platta tangentbord.

Gött! Gillar iof ljudet, hörde något om att man blir mer produktiv vid ljudet av tangentbordsskrivande. Tror det va något poddavsnitt av Apple insider

1 gillning

Nu var det klart. Beställde en 11" 256GB från mStore. Hoppas jag gjorde rätt val men jag tror det.

Nu är det bara att vänta på leverans (och så småningom ett Magic Keyboard).

Tack för all input!

2 gillningar

Nu närmare jag mig en månad men en iPad Pro som huvuddator för privat bruk och några dagar med också ett Magic Keyboard.

Tror att 11" var rätt val för mig, superskön i soffan och helt ok skärmstorlek iallafall för vardagsbruk. Det enda negativa är de något krympta tangenterna till höger på tangentbordet. Skriver man på svenska är ‘å’ och ‘ä’ lite struliga för mina fingrar att hitta, men det är nog bara en vanesak.

Vad gäller iPad Pro som ersättare till en MBP så är det nog också mest en vanesak, man får hitta lite nya workflows och det är inte alltid helt lätt för mig som varit macanvändare i huvudsak sedan mitten av 90-talet. Det händer nå’t mentalt där man hela tiden söker efter appar i iOS och nästan glömmer bort att man ju faktiskt bara kan använda en browser som man hade gjort i macOS. En del av filhanteringen känns lite småstökig/undermålig fortfarande och en del appar behöver förbättras för att ens kunna komma i närheten av att jämföras med sina macOS-versioner, t.ex. MS Office (men jag får väl gå över till Pages och Numbers istället för Word och Excel).

Summa summarum, gillar’t!

4 gillningar

Ångrar mer och mer mitt val av 12.9" :see_no_evil:

Jag använder 12,9” varje dag och tycker att den är fantastisk.

Ja d blir för jäkla otympligt många ggr
bara sälja o köpa nytt, kanske nån som vill byta också

Har också kört en mån, men vad 99% av allt jag gör går snabbare (och överhuvudtaget går att göra) på en MBP. Orkar inte workarounds

Börjar luta mer åt en 13” MBR. När (Om) min 15” ger upp

Det jag saknar från iPad är pennan. Filer kräver mer jobb från Apple, så även fönsterhanteringen.

Hoppas verkligen på iOS 14, 15, skulle vara nice med ca 600g istället för 1,5 - 2 kg med sig

Vad jobbar alla med som ”bara” kan köra med iPad?

1 gillning

Netflix :joy:

1 gillning

Jag med.
Men kör min 15” parallelt

1 gillning