iOS-apparna man inte klarar sig utan

Ja då e den ju billig… :+1:t2:

Förutom dom vanliga som redan finns uppräknade här så…

DOF: Skärpedjupskontroll på objektiv och kameror.
iCurrency: valutaomvandling och trender.

1 gillning

Testade 1blocker x nyss men går man tex in på Aftonbladet dyker det upp en stor vit ruta man måste klicka förbi. Irriterande, så jag fortsätter med Purify istället.

Är den bättre än TeamViewer på något sätt?

Inte en aning, aldrig kört TeamViewer! :blush:

När det gäller remote-appar, så betalade jag för LogMeIn, tror det var 229:- för minst 10 år sedan. Sedan slutade de att ha gratisabonnemang för privatpersoner, så appen är troligtvis den dyraste appen jag köpt och garanterat den appen jag använt minst efter betalandet.

Annars är min lista tämligen lik de flesta här: (och jag lever mitt liv utan principer, om bl a Google, Apple och annat)

Garmin Connect
Google Foto
LinkedIn
Facebook
Instagram
Twitter
Telegram (nog först av alla)
IMDb
TV-matchen
Flashscore
Spotify
Heos

Just det! Remote, både mot privata och jobbdatorer, så blir det CRD (Chrome Remote Desktop)

Tillägg:
Storytel

OK… det trodde jag “alla” hade :slight_smile:
Den är gratis för privatanvändare, finns till många OS, man kan dela in dem i olika grupper (mina egna, för support, jobbet etc).

1 gillning

Vet att det var nånting med konceptet jag inte gillade. Ansluter man genom deras moln eller nåt? För mig var det av någon anledning alltid viktigt med en direkt anslutning mot datorns IP-nummer. Ville inte förlita mig på någon tredjepartsinfrastruktur för att ansluta.

Precis, genom deras server. Nackdelen med direkt IP är de som kör dynamiska (de flesta). För mej är det enkelt att se vad jag har fått, men för resten av släkten/vänner som jag supportar så vet de inte ens vad IPnummer är.

2 gillningar

Nej, precis. Man får köra en dynamic DNS för att lösa det. Och det är ju också en tredjepartstjänst :grinning_face_with_smiling_eyes:

1Password
Storytel
Waze
Overcast
Tailor (för att göra långa skärmdumpar, tex en hel webbsida)
Fing (nätverksscanner)
SMSLivräddare
St1 Way
1Blocker/Adamant/Adguard
Fleksy (snabbt tangentbord)

Teamviewer är rätt dyr om man ska köpa den har jag hört.

OK, det har jag ingen aning om, jag kör den bara som privatperson. Funkar kalasbra.

3 gillningar