iOS-apparna man inte klarar sig utan

Såna här trådar är kul så jag börjar och hoppas fler fyller på.

Bankid, swish, instagram, hem-appen, messenger lite, 1password, apple music, text-tv, one football, apples “fjärrkontroll”, brave, bankapp(swedbank),

3 gillningar

WhatsApp, Reeder, Anteckningar, Overcast, Scannable, RepCount.

1 gillning

Facebook
Messenger
DiscourseHub
Spotify
Safari
BankID
Swish
Swedbank

Sen finns de massa mer, men dom skulle jag klara mig utan om de va så. :sunglasses:

Facebook
Messenger
BankID
Swedbank
Safari
Instagram
Spotify

Används konstant plus några mer :relaxed:

1 gillning

Facebook, Messenger, Instagram, Apollo, Twitter, Swish, Swedbank, Avanza, Spotify, Overcast, BankID, Hem-appen, Ring, Sonos, Blocket, Tradera.

1 gillning

Messenger
Spotify
Bankid
Länsförsäkringar
Swish

1 gillning

Förutom de essentials som alla nämner (BankID osv) så måste jag ha:

Jump Desktop (Remote desktop till mina stationära datorer)

FileBrowser (Smidig filhantering på iOS och/eller mina stationära datorer via SMB eller FTP)

Infuse (Tillgång till min filmsamling och mina hemvideos utan behov av speciell programvara på servern)

Upflix (Enkelt sätt att se allt som är nytt på Netflix)

Postnord (Fett najs att identifiera sig med BankID i förväg så att någon annan kan utnyttjas att hämta mina paket hos ombudet)

Klarna (Har via Apple Pay i princip ersatt mitt VISA-kort hos min bank)

Påminnelser (Skulle inte funka att klara sig utan den delade inköpslistan vi har inom familjen)

Sen finns det förstås alternativa appar för nästan alla ovanstående, men det är dessa funktioner jag inte skulle klara mig utan.

Jump Desktop??

Bästa hundralappen eller nåt jag nånsin spenderat på AppStore. Gjorde att jag sålde min laptop för många, många år sen. Klarar mig fint med iPad och iPhone för dom få grejer jag gör på en dator.

2 gillningar

Oj, men va e de som e så bra? Fan 159:-

När jag köpte den (tror det var på min iPhone 4!) så var det den enda app jag hade hittat som gjorde VNC/RDP på ett bra sätt. Idag finns det säkert fler alternativ men jag har aldrig haft anledning att leta.

1 gillning

Tack för tipset. Testat lite olika appar, men inte hittat någon jag fastnat för.

2 gillningar

Blir att testa, kört många, men ingen som jag gillar. Denna såg bra ut!

1 gillning

LibreLink - Kolla blodsocker
Hem-appen
Harmony
DiscourseHub - precis laddat ner men blir nog en favorit :slight_smile:
Länsförsäkringar
BankID
Swish
Wish - konstant på i CarPlay
Genvägar
Remote VNC - Ansluter till servern här hemna
SR
Facebook

Det är väl dom som jag använder frekvent :smiley:

1 gillning

Jag kör med Chrome Remote Desktop för att komma åt mina datorer, gratis och fungerar riktigt bra!

4 gillningar

Testar den först då :wink:

2 gillningar

image

Genvägar (att jag glömde den)

3 gillningar

Fick bara upp en svart bild på jobbdatorn (PC) och på Mac minin kom inte texten i menyraden med… testar att start om nu.

1 gillning

Fan va skumt, funkar episkt för mig, har nog kört det i 4-5 år.

1 gillning

PCn hoppade igång efter en omstart, men Macen vill inte riktigt. Kör du även på Mac?

1 gillning