iOS-apparna man inte klarar sig utan

Funkar inte för mig heller!

Japp både Mac och PC funkar!

1 gillning

Google-baserad produkt = går bort för mig. Jag vill vara kunden och inte produkten. Då är 159 spänn ingenting. Sån är jag. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 gillningar

Äsch, man kommer ju inte undan oavsett hur man gör, är det inte Google så är det Facebook, är det inte Facebook så är det Insta osv osv :wink:

1 gillning

Off topic:

Förvisso, men jag har aldrig gillat Googles affärsidé där ”allt” är gratis. Sedan barnsben har jag fått veta att det inte finns något som är gratis. Jag betalar hellre för mig när jag vill ha en viss produkt.

Jag föredrar helt enkelt den gamla sortens upplägg där ett företag säljer en produkt eller en tjänst och om tillräckligt många betalar så fungerar det. Den nya sortens upplägg där allt är gratis och istället bygger på att jag och mina vanor säljs till tredje part är inget som jag föredrar. Mest för att min erfarenhet av att vara kund till ett sådant företag helt enkelt är mycket sämre vad gäller support och liknande. Jag vill betala för mig och därigenom kunna ställa krav.

Facebook och Insta la jag ner för ett år sedan (skulle egentligen ta en veckas paus för att slippa falska 40-årsgratulationer) och har faktiskt inte saknat det ett dugg.

3 gillningar

Starkt jobbat! Skulle aldrig klara mig utan :scream::joy:

Så jävla skumt… här e de dött…

För att inte tala om bubblan!

1 gillning

Det sa jag också förut till alla som hoppade av. :wink:

2 gillningar

Instagram
Snapchat
BankID & Swedbank-appen
Facebook
YouTube
Apple Music
9GAG

1 gillning

Fantastical
Scanner Pro
Camcard
1Password
Spotify
Music
Google Maps
Dropbox
Next Episode
My Data Manager

Sedan några som är helt vitala endast för min inkomst.

Paypal
Agoda
Airbnb
Pulse
Currency

Håller mig till de första tre jag installerar på en ny iOS-enhet:

  • 1Blocker X
  • 1Password
  • MLB At Bat

Blockerar 1Blocker X även YouTube reklam när man kör Safari? Jag har en drös adblocker som tillsammans får väck det mesta. Den här kanske kan ersätta allt.

”YouTube preroll video ads are very difficult to block properly given current tools provided to native Safari content blockers by Apple. :disappointed: The reason is because preroll ad URL source is indistinguishable from main video URL. However, we’re keeping our eyes on it. We understand how popular YouTube is, so this may get resolved in future versions of the app.” — 1Blocker X FAQ

Testade Jump Desktop, trevlig app. Men vet inte om den va värd 159:- :joy::joy:

Enklare att betala för premium och kreatörer får betalt för ditt arbete. Gissar att flesta förvärvsarbetare vill ha betalt för utfört jobb. Men det kanske bara är jag som tänker så.:grinning:

2 gillningar

Du svarade fel person. Jag tittar knappt på Youtube.

Har själv använt Remotix i flera år.

209kr, inte så billig den heller :joy:

Haha, beror nog på hur man räknar. :wink: Jag har använt den dagligen sedan iPhone 4-tiden. Det är många år. Den har uppdaterats ständigt sedan dess av ett dedikerat team. Tycker det är grym value for money. Vår uppfattning av vad programvara ska kosta är lite snedvriden idag. Jag minns när programvara till datorer kunde kosta tusentals kronor utan att någonsin bli uppdaterade.

2 gillningar