iOS 26, iPadOS 26, macOS 26 och övriga Apple-uppdateringar

Lite som Nothing mixat med nya Andriod

Jag tycker att det är störigt att tangentbordet i iOS 26 hoppar mellan gamla och nya designen beroende på app.

Trodde att det sköttes via operativsystemet.

Det var ju jättedumt.

Jag upptäckte att man kan dra fingerat mellan olika knappar längst ner i tex telefonappen.

Jag förstår inte varför.

Det är ju så mycket enklare att bara klicka på t.ex. Kontakter eller Favoriter, varför ska man då dra mellan de olika knapparn, vissts fin glas-effekt, är det bara därför?

På en volymslider är det däremot en funktion..

Ooooo. nu kokar det över…

Varför skulle någon vilja se igenom sökrutan och se favoriterikoner under sök rutan.

KLADD! Det ser inte bra ut.

Sparka hela hipser-design-avdelningen.

Tycker det blir så ofta när jag skall svara i bubblan :man_shrugging:t2:

Ja. Det tillför ju ingenting. Tycker inte det är särskilt snyggt heller.

Mitt omdöme efter ca en vecka: omoget, opolerat och onödigt.

Typiskt att de skulle sabba mjukvaran lagom till att de levererar över förväntan på hårdvaran.

Tangentbordet buggar även i sidled.

Så det blir mellanrum till vänster men inte till höger.

Otroligt.

Det är bara att låta bli att dra. Klicka som vanligt fungerar bra.

Absolut! :+1: men här nördar man ju ner sig fullständigt och undrar just varför det går :nerd_face::upside_down_face:

Detta måste vara en inställning som kom med iOS26 och som jag har saknat enda sen jag skaffade airpods. Har svurit mig svart om tungan för detta innan :rofl:

Men det där låter kalasbra. Måste leta upp den inställningen. Superstörigt när bilen tar över.

Ligger under inställningar och airplay & kontinuitet :grinning_face:

Tack.

Grymt bra tips! Tack

Grymt, tack för tipset.

Oj vad bra! Tack :star_struck:

Hur ligger det till nu, skulle inte Apple Intelligence komma för oss européer nu också?

Ett par snabba googlingar påstår att vi ska ha mycket av AI-funktionaliteten från och med iOS 18.4 men det vet jag inte om jag håller med om…?

Då fick vi den om man ställer in sin iPhone på engelska/USA. Kommer på svenska senare i år.

Var det inte nu till hösten eller slutet av året om jag minns rätt. Men inget exakt datum ännu.

Du missar inget.