Eller så jobbar de massor i bakgrunden men har inte fått bukt med allt än och detta ios är ju ett av det större förändringsmässigt om jag fattat rätt. De borde ju väntat med skarp version lite men eftersom det är telefon släpp så förväntar sig folk att det släpps mer eler mindre samtidigt.
Fick också upp buggen. Prova att köra on/off på genomskinlighet
Jag tycker Apple borde satt iOS 26 gränssnitt klart innan första betan kom ut.
Sen fixar man buggar i rena funktioner.
Absolut, visst kan det finnas buggar grafiken men inte så här många
Det är väldigt snyggt när man tittar på i OS 26 presentationen på en stor skärm och ikonerna mm är i stort format, när de berättar om hur de har tagit fram nya gränssnittet.
Men på en telefon blir det bara plottrigt.
Nu kör jag med både minskad rörlighet, minskad genomsklinghet och ökad kontrast. Back to Basic.
Såg aldrig under public beta testerna när jag körde på min 12 max att tangentbordet bugga ur men det gör det ju nu.
EDIT: Blev en ios26-bubblan-bugg när jag fösökte rätta texten
En omstart med trycka först volym up, sen volym ner och sen off tills äpplet lyser fixade mitt tbord.
Det var åtminstone användarvänligt och funktionellt.
iOS 26 är bara yta. Första gången en uppdatering aktivt försämrar användarupplevelsen. Är mer av ett inträdesprov än ett noggrant avvägt designspråk som man förväntat sig av ett företag med Apples historik.
Typiskt Alan Dye.
Har installerat iPadOS 26, jag tycker inte det var något fel på det föregående så lite konfunderad varför så stor ändring. Känns lite som ett sätt att komma bort från diskussionen om Apple Intelligence, gör något nytt så folk får något annat att tänka och prata om istället.![]()
Men man får gilla läget. Blir nog bra över tid.
Det funkade!
Råkade dock precis göra samma miss på klockan och installera WhatchOS 26…
Kan ju då åtminstone säga att AW7 får os26… ![]()
La märkentill att det löjliga strecket längst ner som aldrig försvann förut gör det nu. En förbättring helt klart!
Jag har fått massa buggar på bubblan dock, grafikgrejer. Innan var det bara svarsrutan som kunde bugga sönder.
Är det där från olika betaversioner? Jag blev bara nyfiken pga att datumet på kalendern ändras sig mellan bilderna.
Ja, en av bilderna är från 2 september, hittade den i mitt galleri. Men den har betett sig likadant senaste veckorna och även på RC och nu den skarpa versionen.
Är alla tvungna att använda detta nya utseende. Finns ingen möjlighet till att stänga av eller gå tillbaka till det gamla?
Jo, absolut, tycker bara att det är snyggt att få bort det lite väl färgglada och ha en lite mer clean och enhetlig look. Finns möjlighet så ska det i alla fall fungera ![]()
Fasen jag tror vi får döpa om den här tråden till gubbsurtråden snart haha

Skulle det inte gå att automatiskt få färgmatchning i iOS 26 mot de nya iPhonernas färger? Alltså, om Air är ljusblå så får iOS en ljusblå look.
iPhone Pro i orange, det kommer bli… ![]()
I alla fall så att den matchar färgen i mjukvaran med (Apple orginal) skalet du sätter på.
Eller iOS26 version Ove. ![]()
Vem var nördig nog att testa?, varför är det som det är? ![]()
![]()
Först får man liquid-kladd-glas
Nu det här!