iOS 26, iPadOS 26, macOS 26 och övriga Apple-uppdateringar

mm ja vet de finns lite olika tjänster , men ville ha en inbyggd precis som den där , bara välja skicka allt , de e inte bara om man har 10 tusentals bilder och videos o föra över

Man använder väl denna för att föra över allt till Android:

Apple har en motsvarande app på Google Play.

japp , men som ja skrev , kanske förklarade lite off , ja vill ha den som inbyggd precis som med musiken

Är nog dåligt med det. Det kanske går med Samsung Smart Switch eller nåt sånt om det är en Samsung du har. Kanske @pao vet hur det funkar?

Åt vilket håll ska du skicka grejer? Android > iPhone eller iPhone > Android?

nej ja ville bara se skulle finnas eftersom de finns på musiktjänsten om man nu kan jämnföra dessa , ja provade den där appen bara för o testa förut o de va inte bara om man skulle få över 5000 videos och 30000 bilder

Har lyckats stänga av genomskinligheten i hjälpmedelinställningarna men hur får jag bort den gräsliga låtsas spegeleffekten på ikonerna? Det är ju både fult och funkar kass.

Tack. Var samma här. Min Mac var blockerad i decon för denna sida

Tack. Var samma här. Min Mac var blockerad i decon för denna sida

Tack! Genast blev det bättre när jag hittade den inställningen, helt obegripligt hur genomskinlighet som gör text mer svårläst kan vara en nyhet..

Det funkar tills du har en app som inte riktigt stödjer det. Bara så du vet :slightly_smiling_face:

Med och utan ”minska genomskinlighet” i Overcast

Lustigt, hade samma brist på kontinuitet varit i Android hade ett varit kass, på Apple är det okej att saker inte funkar?

Nån som vet om spegeleffekten går att få bort? 3D-effekterna i 26 är det absolut fulaste jag nånsin sett i ett OS, t.om fulare än Windows vista/7 :face_with_peeking_eye:

Säger inte att det är okej.
Funderar mest på om det är Apple eller Overcast som jag vill hänga :grin:

Då foto mm oftast även ligger i molnet så är nog Google Foto den gemensamma nämnaren. Är det bara att föra över bilder en gång när man byter mobil så finns det ju appar för det. Men Google Foto funkar ju på alla plattformar

ja tor oxå de e ett bra alt , har de sen många år tillbaka , dock fullt så senaste åren så e de inget som förts över , inget ja vill betala för men de kan ju va lösningen om man tex vill föra över de på datorn så betalar man för en månad för att ”fylla ” upp de som inte förts över

Ja, Google är ju faktiskt generösa med 15 GB gratis men det räcker ju bara så långt….:blush:

Fräsigt tangentbord när man har minskad genomskinlighet på… Denna blir nog både min första och sista iPhone…

Har samma problem. Nog första gången jag ångrar att jag installerat en ny version av iOS. Att få notifikationshistorik är helt omöjligt att få men att ta iOS tillbaka till Windows Vista är bra..

Ja. Det är lite av ett haveri. Fattar inte att Apple släppt igenom detta. Får hoppas att de kan polera bort eländet under kommande uppdateringar.

Fulaste sedan Scott Forstalls skeumorfism, minst.

Konstigt att de släppt fram ett så rått iOS som färdig produkt. Kändes heller inte som att man jobbade på det under slutet av betan.

Men snyggt är det tycker jag även om de behöver slipa på det.

Minskade genomskinlighet gör glas effekten mycket mindre ”glaskula som förvränger” som jag skrev om ovan.

Med Minskade genomskinlighet påslaget blir det bara en ”suddig” effekt.

ett till alternativ är att sätta på ökad kontrast. Det skapar linjer runt knappar.