iOS 26, iPadOS 26, macOS 26 och övriga Apple-uppdateringar

Jo, den drog jag ned i morse. Men, det löste sig när jag slog av den här inställningen

Ser bra ut hos mig. Har du uppdaterat till versionen av overcast som kom igår?

Exakt sådär ser Storytel ut också, alltså själva spelaren i minimerat läge i appen. Tycker det ser så väldigt mycket ut som Samsung One UI, ser billigt ut.

Nästan iallafall.

Dra på “minska genomskinlighet” under hjälpmedel. Gör att “glaset” blir bara som en suddig yta och inte så refelkterande och “julgranskulor-blänk” när man drar över bilder och färger. Blir mer lung i GUI:t.

Bubblan funkar fortfarande inte för mig i browsern på datorn. Men i samma browser på mobilen funkar det :woozy_face:.

Jag gillar utseendet i macos26 skarpt må jag säga :slight_smile:

Funkar kalas i browser här, testa rensa cache och kakor och starta om webbläsaren =)

Innehållsblockerare i webbläsare eller brandvägg?

Jag har adblockers och det funkar klockrent i Edge iallafall. Även i Vivaldi. Båda på PC då.

Tänkte på att någon här hade en router som lagt Bubblan på en lista med malware.

Funkar inte i Safari eller arc på Mac.

Har inte fipplat några med brandvägg.

Var även så i någon vecka nu innan jag gick över till macOS26

Slå av denna fixade det :slightly_smiling_face:

Mac OS 26 tycker jag är finare än vad jag sett på skärmdumpar, WWDC, youtube mm. Men gillar inte riktigt cirklarna runt knappar upp i menyn i Safari mm. Den stora markeringen/plattan i vänster kolumn är också lite knepig i mail mm. De rundade hörnen är lite väl mycket runda kanske :thinking:

Hela mac OS 26 ser bättre ut i mörkt läge, oavsett minskade genomskinlighet eller inte, men man kan ju inte köra dark mode dygnet runt

Möjligen att nya genomskinghet är bättre/mindre än i mac OS 15… och inte lika genomträngande att det blir julgran och windows vista.

Det var jag. Mitt nätverk hade stoppat Bubblan pga malware till enheterna dator och telefon (dock ej padda) så när jag tog bort denna spärr på resp. enhet i nätverkets programvara funkade allt igen (dröjde bara en vecka innan jag förstod problemet).

Jag förstod problemet när jag bytte nätverk och det funkade på det alternativa.

Den inbyggda tjänsten för att överföra musik och spellistor från andra tjänster, t.ex. Spotify, till Apple Music är nu tillgänglig på macOS och iOS. Med några få klick skapas spellistorna upp i Apple Music. Det finns möjlighet att välja specifika listor via inställningsguiden och man får även möjlighet att granska och välja rätt låtar när dubbletter upptäcks vid importen. Smidigt! :man_dancing: :musical_notes:

Haha inte en enda låt eller artist i den där listan hade jag någonsin hört talas om tidigare :sweat_smile:

Smaken är som baken - delad :grin:

Har en lista i Spotify som jag har byggt på sedan jag fick min första invite dit - 2008. Den har blivit lite av ett tidsdokument över vad jag har lyssnat på så känns värdefullt på något sätt att flytta över den till AM. Tyvärr så följer inte tilläggsdatumet som syns i Spotify med vad jag kan se.

nu fattas de bara en lika enkel överförings metod för bilder och video , åt båda hållen ios android el finns de :innocent:

Du kan ju synka dina bilder till Google Photos, det finns att ladda ner till både iOS och Android.