UniFi har en bra app som är anpassad för både iOS och iPadOS.
För mig var det tvärtom. Hade iPad förut. När Pro Max kom blev iPad överflödig.
Har missat att du skaffat iPad. Var är tråden om dina första intryck? ![]()
Tycker att Pro Max är för liten för att se på film och sport på.
Ser aldrig på film och sport i regel (småbarnsförälder). När jag väl gör det sker det på tvn via Apple TV.
Jag brukar ofta se en match vid sidan av när familjen tittar på tv.
Själv känner jag tvärt om. Skönt att ha en större telefon med sig då jag inte tar med iPaden.
Vad gör du på iPhone som kräver stor skärm? Tycker det suger att kolla på film eller sport på telefon även fast jag har en Max. Annars är det mest scrolla nyheter/sociala medier/bubblan etc. Sen lyssnar jag mycket på poddar och ljudböcker on the go men då behöver man ju inte större skärm för att starta dem.
Barbarnet hade med sig sin Iphone hem förra veckan. Överlycklig. Tänkte att jag skulle göra henne ännu lyckligare och uppdaterade telefonen till senaste versionen av iOS. Efter det så hamnade jag i onåd hos henne
. Hon kunde inte längre skicka vanliga emojis under facetimesamtal. Det hävdar hon att hon kunde tidigare. Själv har jag inte koll på det eftersom jag inte skickat emojis under facetime samtal. Nu över till frågorna:
1 Har man kunnat skicka ”vanliga” emojis under facetimesamtal?
2 kan man i så fall fixa så att man kan göra det igen via någon inställning?
Frågan gäller alltså inte Memojis utan gamla ”hederliga” emojis.
Skulle vara skönt att hamna på plus hos barnbarnet igen![]()
Samma som jag gör på paddan, typ, men på språng. Skillnaden i hantering mellan en Max och inte, är försumbar storleksmässigt. Men skärmstorleken tycker jag däremot det är mycket sämre med en mindre.
Jag tyckte som du förut, innan jag hade iPaden och Macen. Men nu känner jag att jag skulle kunna leva med en mindre. Fold kanske inte vore så illa trots allt. Fast jag är skeptisk.
Har ju för tusan hakar gått ner fyra jeansstorlekar. Det är dyrt att byta ut sin garderob när man ändrat kroppsform kan jag lova, särskilt om man är lite noga med vilka märken man köper ![]()
Bäst att spara dem, har hört att man lätt går tillbaks i storlek igen. En vacker dag matchar du någon på Tinder och då är det sluttränat. ![]()
![]()
Har nyligen slutat bry mig om ”märken”. Upptäckte Lager 157 och Dressmann förra året.
Nu kan jag köpa en hel garderob för samma pris som ett par Gant-chinos.
Blandar fortfarande med lite dyrare kläder, men rätt skönt att kunna köpa en standard-tshirt för 30 kr istället för 2-300 kr. Båda tillverkas ju ändå i Kina.
Jag fick inte det att funka när jag provade och enligt sidan nedan så ska det vara borttaget ”With this new update, FaceTime users can no longer use filters, stickers, text labels, or shapes during their calls.”
Så du får kanske köpa en iPad eller AirPods istället så du hamnar på plus igen ![]()
Aj,aj,aj. Det här kommer kosta
. Tack för svaret. Lärdomen är att låta föräldrarna ta smällen med uppdateringar i fortsättningen.
iOS 26 är en ordentlig vattendelare där vissa inte alls gillar den nya Liquid Glass-designen och vissa tycker om den riktigt mycket. Nu har Apple släppt lite siffror på hur det går för iOS 26 och iPadOS 26 och dem kan ni spana in nedan:
iPhone
- 74% av alla enheter som släppts de senaste fyra åren använder iOS 26
- 20% kör iOS 18
- 6% kör ännu äldre iOS-versioner
- 66% av alla enheter använder iOS 26
- 24% av alla enheter kör iOS 18
- 10% av alla enheter kör ännu äldre versioner
iPad
- 66% av alla enheter som släppts de senaste fyren åren använder iPadOS 26
- 28% kör iPadOS 18
- 6% kör ännu äldre versioner
- 57% av alla enheter använder iPadOS 26
- 26% av alla enheter kör iPadOS 18
- 17% av alla enheter kör ännu äldre versioner
Siffrorna ovan är uttagna i februari och det går lite trögare för Apple att få sina användare att uppdatera till iOS 26 och iPadOS 26 men inte riktigt så trögt som vissa rykten tidigare har pekat på.