iOS 18, iPadOS 18, macOS Sequoia och övriga Apple-uppdateringar

vill inte veta :see_no_evil::hear_no_evil:

Nej det sket sig i år men imorgon kör vi live!

Hur lång brukar Apples dragning vara ungefär?

Cirka två timmar!

Nån som vet om man kan hoppa in i sändningen mitt i fast ändå se från början?

Det brukar inte gå, däremot lägger de upp hela efteråt.

Nu är man lite pepp ändå inför kvällens event.
Mest nyfiken på iOS, watchOS, tvOS och om det kommer några nyheter till AirPods.

Jag har mest ångest inför macOS faktiskt. Ryktas att de kommer göra en overhaul av systeminställningar och det innebär massa merjobb på mitt dagsjobb för mig haha.

Men iOS ska bli kul att se, hoppas verkligen på en lösenordshanterare och att hemskärmen får ännu mer frihet. Sen hade det varit smutt att se någon funktion som man inte visste att man behövde.

Det jag hoppas på som nu iOS-nörd är ju att de gör en Apple och tänker helt nytt kring något, du vet en sån där funktion som gör att man bara tänker "Ah, så ska ju saker fungera" varpå samtliga tillverkare kopierar det kommande år :slight_smile: Jag vill blir lite smått blown away :wink:

Exakt så!

Rykten om krav på AI

Det ska bli väldigt intressant och se vilken AI Apple presenterar, idag har de ju noll AI så jag tror att aktieägarna förväntar sig något i hästväg.

Det finns visst AI i dagens iOS. Inte generativ AI men massa ML som också är AI. Bilder appen använder det bland annat.

Sant, fast när man pratar AI mer allmänt så tänker nog de flesta på ChatGPT och där har Apple noll, iallafall några timmar till :slight_smile:

Troligen så kommer nån AI att presenteras fast släppas först nästa år.

Tråkigt om kraven stämmer. Då kan inte vi med iPhone 15 ta del av det

Hade iPhone 15 en egen ny processor eller var det samma som iPhone 14 pro?

ChatGPT,

iPhone 15 har en ny processor jämfört med iPhone 14 Pro. iPhone 15 är utrustad med A16 Bionic-processorn, vilket är en uppgradering från A15 Bionic-processorn som användes i iPhone 14 Pro. Den nya A16-processorn erbjuder förbättringar i prestanda och energieffektivitet jämfört med föregångaren.

Och 15 Pro har A17 Pro-chippet.

Nja, det är väl inte korrekt. iPhone 14 pro och iPhone 15 har samma systemkrets. A16 Bionic.

Tro inte på ChatGPT.. Noll koll.