iOS 16, iPadOS 16, macOS Ventura och övriga Apple-uppdateringar

Is i magen nu. Första betorna kan vara luriga. Funkar fint första dagarna sedan går något snett och man ångrar sig

1 gillning

Jag brukar hoppa på Betatåget efter semestern. Man vill ju inte ha strul när man är ledig..:sunglasses::sweat_smile:

1 gillning

Någon som har Authenticator och kan verifiera att det också fungerar?

Svenska finns inte än. Fortfarande samma språk som tidigare

Funkar fint

1 gillning

Tack, suveränt... Min telefon är privat men har jobbets authenticator styrt till den telefonen eftersom den alltid är med mig.

1 gillning

OM det är MS Authenticator du menar så kan jag verifiera att den fungerar med.

2 gillningar

Jo, jag var lite slarvig där så tack för bekräftelsen. Det är "givetvis" Office365 som jag vill komma åt - dvs MS Authenticator :slight_smile:

Aldrig förstått varför man har en separat app för den. Jag har lagt in den i 1Password som alla andra inloggningar.

1 gillning

Jag har för mig att just Office365 ger problem och kräver MS Authenticator (men är glad om jag har fel). Det kan vara läge för mig att prova och se.

Edit: Du har rätt! Tack :slight_smile:

Däremot så finns det en sak som är smidigt med MS Authenticator - jag kan bekräfta inloggningen via klockan

1 gillning

Från sajten:
image

De små men fantastiska funktionerna som Apple inte nämnde på sitt event blir allt fler och Bilder har nu blivit ännu bättre.

Har du sorteringsångest och inte gett Bilder-appen tillräckligt med kärlek genom åren? Samma här. Nu finns en ny funktion för att banta ned ditt bibliotek från onödiga dubletter.

Den nya funktionen hittar vi genom att gå in i Bilder-appen, trycka på album och sedan scrolla ned tills dubletter dyker upp. Där kan vi se alla dubletter som finns i Bilder och vi kan då välja att slå ihop dem. Detta är en liten men ack så trevlig nyhet.

4 gillningar

Nu har MacRumors fått igång sin lista vilka appar som fungerar, bidra gärna med svenska appar. :+1:

2 gillningar

Har för mig jag sett det i bilder i tidigare mac OS version, gött att det är tillbaka.

Har märkt nu när jag börjat imponerat in äldre bilder i iCloud att nuvarande version känner av om bilden redan är i biblioteket.

Då är frågan hur kan dubbletter bli ett problem för första början..

Sen undrar man ju lite hur Apple/Bilder appen hanterar bilder med samma namn, säg att man har bilder från en äldre iPhone med IMG_0001.jpg och sen några år senare skaffar ny och får samma namn.. men kanske även går på filstorlek och annan meta data.

Stage Manager var ju nice!

Både på iPad OS och mac OS

Har inte helt satt mig in i det men på vilket sätt är det bättre än command-tab?

Det är väll mer att du får en renar överblick utav dom fönster du har.

Det gör man ju genom att Dutta två ggr på trackpad eller magic mouse :slight_smile:

Läst på lite mer och för mig verkar det vara en enklare lösning för de som inte förstått sig på multitasking. Vi andra kan fortsätta att göra som vi alltid har gjort.

Med väldigt många fönster igång är det en bra överblick.

Fast arbeteslägen ser jag som en stor fördel. Ungefär som olika desktops med programfönster på. fast alla samlat och smidigare att lägga upp flera. Som en "smart map" där samma app kan förekomma flera gånger.

Nice att AirPods har fått en egen meny.


4 gillningar