iOS 16, iPadOS 16, macOS Ventura och övriga Apple-uppdateringar

Någon med Apple Music som ser några förändringar i appen? Crossfade tex?

Va! Är det ingen på Macradion som kör Apple Music. :wink:

Larsson kör det, jag är väldigt av och på den tjänsten...

1 gillning

Men han lyssnar ju typ inte på musik.:joy:

1 gillning

Nej... :rofl:

Men det här Crossfade som du frågade efter. Vad är det?

Det jag menar är att det inte blir något mellanrum mellan låtarna, utan att dem överlappar varandra med typ 12sekunder... Det finns på Apple Music till Macos...

2 gillningar

15 minuter är ändå ganska gott om tid.

1 gillning

Wow, kul att se att Apple gör så mycket nytt i iOS. Gillar speciellt att man nu kan anpassa låsskärmen, kanske inget jag skulle göra men tycker det säger en del om Apples ambitioner. Framstår ju nästan som lite ödmjuka inför sina användare. Är ju bra sugen på att testa iOS och tycker Apple gör så mycket rätt nu medan Google står väldigt still.

1 gillning

HomePod kommer få en publik beta snart för första gången.

2 gillningar

Smidigt att man kan lägga widgets var man vill på hemskärmen i iPadOS. Eller det kanske man kunde tidigare också? Blev inte intresserad förrän det kom en för väder.

1 gillning

Den enda appen jag inte får igång är Freja som kraschar vid uppstart. Bank ID, Swedbank, Swish fungerar fint.

1 gillning

Ibland lever jag inte som jag lär och nu sitter jag här med beta på samtliga enheter. :grimacing:

4 gillningar

Det är som det gamla ordspråket! Ingen sommar utan trasigt Bank ID!

2 gillningar

Värsta sommaren var den när MLB-appen inte fungerade så jag var tvungen att släpa runt på en Mac för att se på baseboll.

MacRumors lista över fungerande appar börjar bli ganska lång nu och listan över icke fungerande kort.
Fredagen får nog bli några bärs och iOS uppdaterande.

Hur är det med developer profilerna, är de unika eller kan man använda vilken som helst?

Är det inte bättre att vänta på public beta? Jag vet i början så betalade man något utvecklare som delade med sig så man kunde köra beta :slight_smile:
Mitt råd vänta till PB då är buggar som fanns i DB oftast fixade.

1 gillning

Tråkig. Vissa betor hoppas över på Public, får man vänta fyra veckor istället för två för en ny beta.

Finns ju en anledning till att dom hoppar över :slight_smile:

Det här blir man ju lite bajsnödig av även fast de inte gör Bank ID obrukbar via uppdateringar.