iOS 16, iPadOS 16, macOS Ventura och övriga Apple-uppdateringar

Tyckte man hörde ’later this year’ ett antal gånger om diverse funktioner

Gillade det där att man kan använda iPhonen som kamera vid videosamtal.

Men när vill man visa sitt skrivbord eller tangentbord på samma gång vid videosamtal?

Det är väl inget måste att dela skärmen så?

Bara för att man kan behöver man inte :slight_smile:

Vi är inte lika coola och hippa som dig. Lägg på betorna på alla dina Apple prylar och återkoppla hit om kritiska appar så blir du kung!

Inväntar också att någon kollar om BankID fungerar :smiley:

1 gillning

Nu har vi inte hört något på en halvtimme så vi kan anta att alla enheter blev brickade. :wink:

Men det verkade ju döhett att visa sitt tangentbord och en kortlek så, vad kan man tänka sig att man vill visa i stället med sin iPhones vidvinkelcenterstagekamera?

Japp, kommer köra den på iPaden :smiley:

Följa funktionen eller zooma in på bara ansiktet... med supervidvinkeln får man ju passa sig om man leker med sig själv som den där politikern eller vad han nu var gjorde under en konferens :slight_smile:
Mest är det väl får att folk klagat på upplösningen och hur "dåliga dom där inbyggda Facetimekamerorna varit, så med iPhonens mycket bättre kameror kan dom väl inte klaga på det längre.

Funkar :slight_smile:

2 gillningar

Fast systemen släpps ju skarp ”later this year” :smiley:

Förstår eller så är de för att mina enheter används för utveckling. Kör alltid på dom först sen kör jag på mina privata

Funkar bra :slight_smile:

Bank-ID, Bank-ID..? Det finns bara ett svar vi vill ha och det är om en vissa app fungerar på betan..? :sunglasses::sweat_smile::sweat_smile:

Bankid funkar just nu. Inte säkert senare.

1 gillning

Swish, Swedbank och Bank ID fungerar men kan ändras :cold_face:

3 gillningar