iOS 15, iPadOS 15, macOS Monterey och övriga Apple-uppdateringar

Är detta någon bugg ni upplevt @Marcus_Attefors? Tänker att era användare borde ha råkat ut för det med tanke på hur många Mac:ar ni har på företaget.

Detta får jag även på min MBP med Intel på Monterey. Wifi funkade så dåligt att det fick bli en dongel till ethernet på jobbet :slight_smile:

Har för mig att @Marcus_Attefors var bekant med det, tyckte att han sa det någon gång… :thinking:

Aldrig beta på jobbdatorn :slight_smile:

För mig är det aldrig beta över huvud taget som gäller numera. Vill bara att saker ska fungera.

BTW: Härligt gäng som hänger här. Känns som gamla tider på 99 :slight_smile:

Håller med dig, aldrig beta på en arbetsmaskin!

Apple släppte igår Beta 4 av 15.2… massa buggar som försvann! Tack för det!

Testat att radera nätverket helt och lagt in det på nytt?

Nej, ska genast prova det så får vi se på måndag hur den beter sig.

Det har löst sig för många av våra användare så kan vara din lösning :slight_smile:

Drog ned senaste publika betan igår och det verkar som buggen som störde ut styrplattan är fixad. Det var den allvarligaste eller störigaste bugg jag varit med om i mitt korta betaliv.
Det var ett rent misstag att stanna kvar i betaprogrammet efter att Monterey släpptes i färdig version. Jag vill hänga på när ett helt nytt OS är så pass stabilt att man tror det är stabilt att använda. Att köra beta på .1 känns inte som något för mig. Men vissa användare har ju får styrplattebuggen på ordinarie Monterey så inget är ju garanterat i mjukvaruvärlden.

Nu kan jag konstatera fullt ut att buggen är borta. Testat alla möjliga olika program och styrplattan fungerar som det ska. Tack gode gud.

Du behöver inte vara orolig. Du hittar nog snart en ny bugg att våndas över :joy:

Nu kom dem, och även till watchos och macOS

Skarp version?

Vet någon vad det här är och hur man får bort dom?
Starta om hjälper tillfälligt men sen kommer dom tillbaka. Det kommer när man trycker på shift, command, alt och control, det kan vara upp till typ 10 olika ikoner.
iPad Air 2(?) iPadOS 15 med logitech tangentbord