Går att aktivera via terminalen, men kan du vänta så är det att rekommendera.
Nu är det möjligt att testa Universal Control på macOS Monterey
Går att aktivera via terminalen, men kan du vänta så är det att rekommendera.
Nu är det möjligt att testa Universal Control på macOS Monterey
Det där blir bara tramsigt
Du vet lika väl som jag hur de senare årens major-uppdateringar för iOS har varit och tillika flera av uppdateringarna däremellan.
Varken vet eller tycker 
Saaar vi 
Väldigt sur på att jag lyckades missa att hoppa av Betatåget så jag sitter med ett buggig Monterey på min MBP. Förtar lite det roliga med att ha köpt en M1 Pro. Dels har jag buggen som gör att styrplattan inte fungerar som den ska och dels så strular fliksystemet i Safari. Nu senaste försvann alla små bokmärken(eller vad de heter) längst till höger. De där kvadraterna som fungerar så bra för ofta besökt sidor så att man alltid kan klicka på dem. Ska vi kalla dem miniflikar?
Så frågan är hur går jag ur Beta? Om jag tar bort betaprofilen så får jag inga mer betor men kan ladda ned en riktig uppdatering när den kommer? Har jag fattat det rätt då?
Har du inte drabbats av buggen med att laddning inte fungerar?
Nix, men har 14”. Verkar drabba 16” och hur som helst inte mig. Ännu…
Wow, det påstås att “tap to click” är fixat, laddar ned nu…
Det gick inte att ladda ned. Det är developers insåg jag, inte public. Hoppades på att de inte delade upp det på macOS så som de gör på iOS. Men så verkar det inte vara…
Ah, trist! 
Vet du hur det är på macOS, hur snabbt brukar PB komma ut efter developer beta?
Brukar väl vara dagen efter tror jag!
Då ställer vi hoppet till imorgon. Ska dock på en julshow imorgon kväll och sedan ska United möta Arsenal så får hoppas att den släpps på eftermiddagen. Sedan kan man ju fråga varför man blir som en 5-åring på julafton…

Slå på auto-update så är den klar när du kommer hem! 
Jag lider mest av någon bugg med min MacBook Pro M1 (eller macOS Monterey) som gör att jag inte får någon internetanslutning på Wi-Fi första gången på dagen när jag startar datorn. Det brukar lösa sig genom att starta om wi-fi i macOS. I dag räckte inte ens det utan en omstart av datorn löste problemet.
Intressant. Jag har ett liknade problem på jobbdatorn. Har två användarkonton. Ett för jobbet och ett för kunduppdraget (blir enklast så med olika inloggningar på Office365 etc).
När jag växlar mellan kontona så är det rätt ofta som kopplingen till företagets wifi fallerar och jag måste starta om wifi.
Det är så vanligt att jag har en genväg med snabbkommando för att toggla wi-fi genom Shift+Ctrl+W 
Skönt att veta att jag inte är ensam. Hoppas att det är något de kan rätta till i en macOS-uppdatering framöver (jag kör inte beta).
Givetvis kan dom rätta till det, håll ut.