Håller ej med. Bedrövliga? Knappast.
Buggar jag upplevt sen första IOS versionen kan jag nog räkna på två händer.
Håller ej med. Bedrövliga? Knappast.
Buggar jag upplevt sen första IOS versionen kan jag nog räkna på två händer.
Människan glömmer snabbt.
iOS 12 var ju den bästa som släppts på länge. Den var ju den där Apple fokuserade på att fixa prestanda och stabilitet. Innehöll väldigt få nyheter.
Mycket pga kritiken de fick för version 11 som var väldigt buggad.
Eller hittar på minnen 
Och hoppar man tillbaka drygt 10 år släpptes ju Mac OS X Snow Leopard som var en version utan direkta nyheter för att åtgärda alla buggar i Leopard som hade släppts 2007.
Där låg det t.o.m. i namnet att det var en fix. Snow leopard är en typ av leopard.
Har ju startat en egen tråd om detta, men måste bara få skriva av mig. Världens tråkigaste bugg har dykt upp. Min styrplatta tar sällan första touchen utan jag får knacka(vad kallar man det på svenska?) minst två gånger. Håller på att bli tokig. Skittråkigt. Rapporterat den och noterar diskussion.
https://discussions.apple.com/thread/253297056?login=true&page=1
Inte svaret du vill ha men kanske är läge att installera om datorn utan beta? Finns inget sätt vad jag vet att kalibrera trackpad tyvärr.
Det är ju det där med att hoppas på en fix eller installera om utan beta… Men så här kan jag inte ha det, blir tokig på att sitta här och klicka som ett djur…
Jo, en fråga. Jag installerade om den Monterey och fick Beta. Varför då? Var triggade jag Beta i installationsprocessen?
Kanske var profilen som låg kvar? Om du trycker på äpplet - om den här datorn - programuppdatering. Sen till vänster ska det finnas en detaljer-knapp. Ta bort betan där så kommer du vid nästa riktiga release få public. Men det kan vara så att något skit kommer hänga med ändå så mitt råd är nog att blåsa hela burken.
Jag valde att rensa datorn genom att 1. ta bort betalicensen, 2. under systeminställningar rensade jag allt innehåll och alla inställningar.
Men det speciella är att när jag sedan installerade Monterey så får jag en Beta. Och den Betan innehåller buggen. Så här långt har jag alltså inte kommit alls särkilt lång… Men varför får jag in en Betauppdaterad Monterey?
Det fungerar som på en iOS-enhet nu. Återställer du är du på samma operativsystem. Du måste återställa med hjälp av en annan Mac eller med en USB-enhet med macOS Monterey för att nedgradera.
Suck… Håller på att Googla och det var nog det det stod där och som jag vägrade tro jag förstod korrekt… Jag får ge upp eller boka tid hos Apple Store i Täby. De måste väl kunna fixa det?
Ah såklart, tänkte att xms hade en Intel så han bara kunde blåsa i disk utility och köra internet recovery.
Usch vad omständigt Apple har gjort det nu. Gillar inte detta.
Djäkla skit alltså. Men men… Själva buggen tar ett tag innan den slår till. När man börjar med att ställa in datorn fungerar styrplattan, men efter ett tag är den där.
Man kan boka ett shoppingpass men f_n inte ett supportbesök i Täby via webben…
Jag försöker få universal Control att fungera men verkar inte funka för mig.
iPad Pro med iPadOS 15.1 och MacBook Air med Macos monterey 12.0.1.
Någon som får det att fungera?
Då ska jag sluta försöka
. Safari hade problem att ladda apples hemsida på morgonen så kom inte åt den . Tack