iOS 15, iPadOS 15, macOS Monterey och övriga Apple-uppdateringar

Färgglatt i vanlig ordning. :joy:

13.1 :slight_smile:

När tror ni de släpper macOS ?

I samband med nya Mac Mini som kommer under första halvan av oktober :stuck_out_tongue:

Din iMac kommer med nästa macOS i oktober nästa år? :wink:

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Finns det något annat läge?

13.1 som Cribe noterat

Aha… Nu ser jag… Läste inte vad som stod utan vad jag förväntade skulle stå där:)

Dubbelfel…

1 gillning
1 gillning

1 gillning

Från sajten:
image

Den kanske fränaste funktionen i iOS 15 är avstängd från start. Så här fungerar det och så aktiverar du det.

Livetext är en ny funktion i iOS 15 som låter oss läsa av text från papper, förpackningar, skyltar och vad det nu kan vara. Sedan är det bara att kopiera, slå upp information baserat på något ord eller till och med översätta texten och få den uppläst på olika språk.

Däremot finns det ännu ej på svenska men att översätta från en rad främmande språk till i alla fall engelska lär hjälpa många av oss.

iOS 15 Livetext

Så aktiverar du Livetext på iOS 15

  1. Välj Inställningar.
  2. Välj Allmänt.
  3. Välj Språk och Region
  4. Scrolla längst ner och aktivera “Livetext”.
  5. Succé!

Så aktiverar du Livetext

Vad är din favoritfunktion i iOS 15?

3 gillningar

”Du måste ha en iPhone XS, iPhone XR eller senare”.

Den var på för mig utan att jag slagit på :face_with_raised_eyebrow:

Funkar på iPad Pro 12.9 2021 också, till och med svenska tecken (om de finns i tyska alfabetet).

Nedan från Esses bild:
SLOWMOTION
1 x
VIDEO
BILD
PORTRÄTT

Den var på för mig också men jag kör telefonen på engelska. Det kan spela in.

Frun irriterad över att varje gång jag kommer i närheten av någon av Apple TV så kommer det upp om jag vill ansluta med mina AirPods.
Så skulle ta bort det men hittade inte först.
Men är det fler som känner likadant görs detta under “Fjärrkontroller och enheter” => Bluetooth =>Föreslå AirPods i närheten => AV

Dvs: Ö och Ä :slight_smile:

Som hörselskadad så är det underbart att kunna använda mina AirPods till AppleTV

Det som skulle vara ett lyft vore om det skulle gå att använda dem samtidigt som Apple TV:n körde ut ljudet i den vanliga utgången.