iOS 15, iPadOS 15, macOS Monterey och övriga Apple-uppdateringar

Fick bara igång det igår, då satt han i en bil och rörde sig fort. Imorse var han ute på Pokémon runda och promenerade, då fungerade det inte…

1 gillning

Jag fick efter många ominstallationer. Logga ut på icloud och logga in med grabbens och få behålla hans ”Nyckelring” sen logga in mig igen.

Efter lite tuggande så fungerar det äntligen. Alla andra steg jag läst om på nätet var resultatlösa.

Testat lite mer… ”live” i Hitta appen fungerar på iPaden fast inte på mobilen. Hade igång båda bredvid varandra. Konstigt.

Jag ser live på telefonen

1 gillning

Dottern som gillar att ändra ikoner och skapa “teman” gjorde ett i Fokus.
Visste inte att man kunde ha olika ikoner för samma app i olika Fokus.
Hon är inte riktigt klar men köpte en ikon-pack på Etsy. Ungdomen alltså!


7 gillningar

Jag antar att du menar Live Shows? :joy::joy:

Nu kanske detta inte är ett ios15 problem men jag märkte det först nu när jag hade uppdaterat till ios15.

När jag försöker ta ett skärmklipp på exempelvis Netflix så blir bilden bara svart. Knappar och reglage syns men inte bilden. Riktigt irriterande ”feature” om det nu är något sånt för att man inte ska kunna ta bilder från det man tittar på.

Finns det någon smidig lösning på problemet?

Så har det “alltid” varit. Före iOS 15. Ja du tar kort med en annan kamera.

Redan 2015

1 gillning

Tack för det snabba svaret. Konstigt att jag inte märkt det innan men tar väl uppenbarligen inte skärmbilder från Netflix så regelbundet :crazy_face:

1 gillning

Bara jag som vaknar att det finns en uppdatering till IOS15 vilket jag redan kör? Skumt.

Säkerhetsuppdatering. Nytt bygge. Samma ios version

Ok väldigt märkligt då inga har rapporterat om det och den inte får nytt byggnummer(går ens det?)

iPhone 13 kom förinstallerad med iOS 15 som släpptes veckan innan iOS 15 släpptes (den som vissa kallade RC). Alla betatestare fick också en ny iOS 15-uppdatering när det släpptes publikt sedan.

Jag fick också uppdatera min iPhone 13 Pro Max.

2 gillningar

sorry, jag blandade ihop information från två olika håll till ett felaktigt svar
Mest för att jag själv redan gått upp till 13.1 :slight_smile:

1 gillning

Går det att ställa in att typ alla foton ska upp till icloud? Så jag nästan inte har några bilder på på telefonen?

Aktivera Optimera iPhone lagring.

Har det på, men ändå 14gb bilder på telefonen

Tror den optimerar automatiskt, är ditt utrymme helt slut?

Nej fan, bara jag som inte vill ha bilderna i telefonen om det gick :stuck_out_tongue: har ca 90 gb ledigt

Den optimerar det automatiskt. Så inget du kan styra själv. Så här ser du ut för mig.