Inreda med Samsung The Frame, inspirationtråd

Hej.
Jag tänker att här kan vi lägga upp bilder hur man inrett med Samsung the frame, lite som inspiration till varandra. Jag saknar inspiration, därför jag startar denna tråd :see_no_evil:.
Image

2 gillningar

:slight_smile:

3 gillningar

Kör du art mode? Är lite missnöjd med den funktionen

Yes sir, älskar det!

6 gillningar

Pyjamashjältarna och sned kabel är standard med en 3-åring…

3 gillningar

Både din och @esse art mode ser nice ut. För mig ser det ut som en bakgrundsbelyst bild :sob:

Jag kalibrerade min skärm, är din?
Resultatet är ju allt annat än bra när mörkret faller på.

Vilken model har du?

Har du testat att ändra ljusstyrkan när du är inne i inställningarna i ”tavel” läget?

Vi verkar ha samma smak😂 typ samma bänk, samma tv men även samma växt!

1 gillning

Riiiktigt fint placerat där @Erik_H

Lite gamla bilder

bild bild

1 gillning

Smickrare… :smirk:

Nu när vi har beställt ny soffa så har vi även i kollat på Ikeas ekenäset fåtölj :joy::joy:

55" 2019, köpte nu på black Friday.
Har testat ändra i tavelläget men tycker det är svårt att få till. Kanske för att jag testat just när det är mörkt :speak_no_evil:.
Hur kalibrerade du din?

Haha! Bra smak du har😂

Har en ”kran” som har kontakter som gör det dom gör hos grossist. Vet inte riktigt vad det innebär. Men tror att dom jämför vit med vit i verklig miljö mm, typ, ish. Tjänsten kostade i alla fall 1000kr extra om jag ville köpa en kalibrerad skärm på Elgiganten.

Jag köpte min med i höstas fast 65”, har även kompletterat med hue sync till den!

1 gillning

Väldigt fint många av er har det. Men, har ni inte samtidigt TVn för högt? Det verkar vara en allmän trend med högt hängande TV, undrar om Frame driver på det?

Snart ser vi en TV ovanför öppna spisen istället för en tavla eller ett djurhuvud…:sunglasses:

1 gillning

Ja helt klart har många som har vägghängda TVs dessa för högt (tycker jag iaf). Har man inte större TV än 55" så borde man nog kunna få det ganska optimalt på höjden. Större än så blir det svårare.

1 gillning

Upplever det faktiskt inte som något problem, min tv ska dock sänkas av estetiska skäl. (Sen…)
Den sitter ju oftast hemma hos folk som vill ha tv i vardagsrum men kanske inte prioriterar just ”tv” i rummet. Fashion before function :woozy_face:

När jag ska kolla på film har jag ett tv-rum på mer ögonhöjd (och en projektor i mancave)

2 gillningar

Samsung dom kan dom :slightly_smiling_face:
Fint möblerat grabbar

2 gillningar

Ändå en del störande småmissar från Samsungs håll. Exempelvis att den stödjer airplay men du kan inte välja airplay-högtalare som ljud ut. Nu kör jag appletv så det är inget problem för mig. Men ändå :thinking: