Inreda med Samsung The Frame, inspirationtråd

Jag resonerar runt det här i denna videon.

3 gillningar

15 gillningar

Ooooo kärlek !

1 gillning

På en helt annan nivå !!!

Jag har en Samsung med Ambient Mode. Tyckte inte att det fanns så mycket motiv att välja på där. Finns det någon site som samlar motiv för detta? Så att man själv kan ladda upp dom via appen.

Men då använder du samsungs hiskeligt fula kontroll? Jag kör enbart appletv-kontrollen, betydligt trevligare att styra med den.

Ligger i en bokhylla som endast används för att slå på ”tavelläget”. Annars kör jag också endast Apple fjärren. Eftersom jag är torsk på hue och ambilight så använder jag en hue sync till framen och då måste jag använda extern enhet för att få ambilght på tv:n.

1 gillning

Dags att skämmas. Köpte min the Frame 55 i julas och den står fortfarande på tv-bänken

Hur ser kontrollen ut till Frame? Den till min Q90R är faktiskt riktigt mysig.

Samma antal knappar etc minus extraknapparna för Rakuten :slight_smile:

eb18d3a544e4b8623f7206c44de4

Jag har med netflix, Amazon och rakuten.
Föredrar appletv-kontrollen alla dagar i veckan.
Image

Oj så plastig! Min ser ungefär likadan ut men är i rostfritt.

1 gillning

Sjukt märkligt att de skickar med något så plastigt till en tv som ska va “design” :see_no_evil:. Typiskt samsung :face_with_symbols_over_mouth:. @esse ser din annorlunda ut mot min?

Är väl iofs en annan prisklass så säkert därför, men man tycker ju fjärren ska spegla av sig lite på designen på frame också.

1 gillning

Ja inga extraknappar.

Det finns de två modellerna - den silvriga skickas med på endast med high end för att markera att de är just det. Frame är ju allt annat än high end egentligen, bara design.

Förra året fick Q90R och Q85R men inte Q80R den silvriga.

Faktum är att jämfört med typ ALLA andra tv-fjärrkontroller så är the Frame-kontrollen riktigt nice och inte alls plastig.

1 gillning

Jag har dock ett sådant hat mot rakuten! Av någon anledning kommer jag åt den förbannade knappen hela tiden och startar fanskapet. I övrigt så tycker jag kontrollen till Q90R är helt fantastiskt trevlig. Klarar att bada i ett glas vatten också fick vi ofrivilligt veta här hemma.

1 gillning

Har också nån Rakiten-knapp på min. Vad är ens Rakuten? Tv-fjärren använde jag för att ta mig igenom installationen sen åkte den i lådan.

1 gillning

Det är någon hyra-film-tjänst som ingen någonsin vill använda.

3 gillningar

Rakuten är Japans EBay, där finns allt att köpa, men kanske streaming också.

Rakuten blev populärt bland några på mitt förra jobb. Det var jättenöjda, ingen av dem var van vid iTunes eller Apple TV så de upplevde en stor förbättring. Själv har jag ingen aning, bara hamnat där när jag kommer åt knappen på fjärren…:sweat_smile: