Inget iMessage längre

Jag får kolla lite ikväll på det hela.

Jag hade också problem. För mig löstes det med att logga ut från iCloud och in igen. Men det var många saker som var tvungen att fixas efter det, typ Apple Pay. Segt. Applesupporten sa att nästa nivå var att göra som Zop skrev.

Jag skulle föreslå tvärtom, Zops idé om lösenordsbyte först och om det inte funkar iCloud-utloggning (med alla problem xms67 skriver det drar med sig).

Ring mig i kväll så kör vi en supportrunda om du inte får ihop det.

Jag hade samma besynnerliga problem, hittade en meny som inte ens Apple visste.

3 gillningar

Vår käre @Esse fixade detta i en handvändning, guidade mig i Apple’s hemliga gångar och ställde in allt så att iMessage funkar igen. Man får tacka och buga får en underbar support.

2 gillningar

Patreon perk!

Om någon annan har problem så började vi med att lägga in numret under Inställningar - iCloud - Namn, telefon, e-post. Ett sms med verifikation till numret skickas.

Därefter Inställningar - Meddelanden - ”Skicka och ta emot” och väljer ditt telefonnummer under både första och andra valet.

5 gillningar

Skriv hur ni gjorde då. Finns ju fler som kan nyttja detta via en sökning.

Se ovan :slight_smile:

2 gillningar

Minns att du skickade en tangent till en MacBook Pro en gång (innan det fanns Patreon). Det var tacksamt.

1 gillning

Åfan? Var det till dig?

Japp!

Via Applebubblan då?

Minns inte var det var men antagligen Applebubblan. Det var rätt länge sedan (2011–2013 någon gång). Du var snäll och skickade några tangenter i en plastpåse men vi fick lämna in datorn ändå.

Fick detta för något år sedan och då hjälpte mig @Esse per telefon att ställa in så att det blev blått igen. Det är så på frugans också helt plötsligt. Vi kör iPhone 12 Pro & 13 Pro med iOS 15.2.

Kanske möjligt för Esse att göra en liten guide hur man ställde i detta? Jag antar att jag inte är ensam.

Börja här:

Det funkade imorse men helt plötsligt inte, skumt att det är likadant på frugans. Förra gången var det en inställning men jag minns inte vad då Esse bara sa tryck här & tryck där och sen funkade det.

Hos mig har bilder till och från telefonen slutat synka. MBP och iPad skyfflar bilder elegant mellan sig.

Jag märker ibland att mina vänners telefoner automatiskt stänger av iMessage :wink:

Den är på, har även stängt av den och satt på den igen.

Se här kompis: Inget iMessage längre - Nr 16 av Esse

2 gillningar