Inget iMessage längre

Vet inte om det har med att jag gick över till Esim igår men samtidigt verkar det som om mitt iMessage inte funkar längre utan bubblorna blir gröna istället för blå. Det är påslaget och inga ändringar är gjorda.

Gröna bubblor :scream:

Om du inte gjort de så starta om telefon sen prova också avaktivera imessage och sen aktivera igen

1 gillning

Precis vad jag skulle skriva. En klassis omstart löser mycket.

Japp

Har testat detta.

Har du stängt av och på iMessage under iCloud?

Hur ser det ut under inställningar / meddelanden ?

Det här är jag också lite intresserad av.

Hade ett liknande problem där byte till eSIM på telefonen gjorde att iMessage på en iMAC inte fungerade. Varken Tele2:s support eller Apples seniorsupport kunde lösa problemet. Jag tröttnade och bytte tillbaka till ett fysiskt SIM-kort i telefonen och då fungerade iMessage på datorn igen.

För mig löste sig allt när jag bytte Apple ID-lösenord (då blir man utloggad från alla enheter och får logga in igen). Rensar även den där listan med enheter som är SMS-kopplade.

1 gillning

Jag får kolla lite ikväll på det hela.

Jag hade också problem. För mig löstes det med att logga ut från iCloud och in igen. Men det var många saker som var tvungen att fixas efter det, typ Apple Pay. Segt. Applesupporten sa att nästa nivå var att göra som Zop skrev.

Jag skulle föreslå tvärtom, Zops idé om lösenordsbyte först och om det inte funkar iCloud-utloggning (med alla problem xms67 skriver det drar med sig).

Ring mig i kväll så kör vi en supportrunda om du inte får ihop det.

Jag hade samma besynnerliga problem, hittade en meny som inte ens Apple visste.

3 gillningar

Vår käre @Esse fixade detta i en handvändning, guidade mig i Apple’s hemliga gångar och ställde in allt så att iMessage funkar igen. Man får tacka och buga får en underbar support.

2 gillningar

Patreon perk!

Om någon annan har problem så började vi med att lägga in numret under Inställningar - iCloud - Namn, telefon, e-post. Ett sms med verifikation till numret skickas.

Därefter Inställningar - Meddelanden - ”Skicka och ta emot” och väljer ditt telefonnummer under både första och andra valet.

5 gillningar

Skriv hur ni gjorde då. Finns ju fler som kan nyttja detta via en sökning.

Se ovan :slight_smile:

2 gillningar

Minns att du skickade en tangent till en MacBook Pro en gång (innan det fanns Patreon). Det var tacksamt.

1 gillning

Åfan? Var det till dig?