Indycar 2026

Känns som han tappat allt efter ett par riktigt risiga säsonger, han kommer ingenstans. Jag ger honom max ett år till i Andretti, sen tror jag nog han får kika på nåt annat. Tyvärr.

Jo det går tungt, men nu var i alla fall Marcus snabbast i teamet, vilket ställer det i lite annat perspektiv. Andretti har inte lyckats trimma in en 500-bil som de borde.

Som du ger honom varje år alltså. Det är generöst. :rofl:

Blev ju ett lite tråkigt kvar för att lördagen regnade bort. Felix grym och Mackan gjorde vad han kunde under förutsättningarna.

Palau är helt oslagbar just nu. Inte helt spännande för sporten men otroligt imponerande.

1 gillning

Felix!!!

3 gillningar

Sjukt coolt! 2 svenska vinnare på 4 år. :slight_smile:

Drifting Indy 500 GIF by INDYCAR

4 gillningar

Oerhört kul! Grattis Felix! Fantastisk strategi men som vanligt onödigt spännande på slutet.

Puh! Jäklar vilket race det blev. Kul med 2 grupper som gissade olika om eventuellt regn vilket ju satte fart på det hela redan med 40 varv kvar.
Go Felix!! :sweden::sweden::sweden::sweden::sweden:

1 gillning

Så jäkla rätt att Felix vinner. Känns som att Felix 2026 är på ungefär samma ställe som Mackan 2022. Go FRO!

Race imorse, tiden var ju inte optimal för oss i Sverige. Scrollade igenom sändningen till frukost när dom nyss gått i mål. Kul att se Mackan så bra, blev en 2a plats men mycket stabil körning med många varv i ledning.

3 gillningar

Riktigt, riktigt bra ovalrace! Och svinkul att Mackan hade sån fart.

2 gillningar

Då var det officiellt.

Får vi se Rosenqvist och Dixon hos Mclaren? Mackan tillbaka hos CGR eller tar han Felix plats.

1 gillning

Blir spännande! :slight_smile:

McLaren verkar vara done deal men inget officiellt.

Mackan stannar nog eller möjligen Ganassi. Flera stall som vill ha honom tydligen.

Med MSR+Ganassi-dealen så är ju MSR intressant också.

1 gillning

En rejäl skräll att Dixon lämnar efter 25 år. För mycket fokus på Palau eller bara sugen på att prova något nytt? Bästa analogin jag kan komma på är Tom Brady som lämnade Patriot efter efter 19 år och sex Super Bowls för att gå till Bucks och vinna en ring till.

Blir en spännande silly season. Antar att Pato sitter säkert i Mclaren så Siegel och Lundgaard får flytta på sig.

1 gillning

Han som inte skulle få något kontrakt enligt vissa. :wink:

2 gillningar

Väldigt skönt!

1 gillning