Indycar 2026

Lite intressant att Trump utfärdat en executive order om att få ett Indycar race i Washington i år.

Fler race vill vi ha! :slight_smile:

1 gillning

För Indycar att ha ett race i DC känns rätt och lite cool, speciellt som banan ska gå runt The Mall. Men märkligt att presidenten ska blanda sig i så mycket och från vad har har läst är folk rätt skeptiska till att det går och lösa redan i sommar. Men fler race är kul.

I övrigt fortsätter Team Penske att underminera sin trovärdighet när man plockar tillbaka Tim Cindric i år igen efter att han fått gå för fusket.

1 gillning

Ja, Team Fuske ger man inte mycket för.

1 gillning

Väldigt intressant artikel om hela Palou/Mclaren debaklet. Får inte Palou att framstå som direkt ärlig och sympatisk.

2 gillningar

Det är äntligen race week, dags för St. Pete!

1 gillning

Äntligen drar det igång. Fortfarande lite sur över att Linus inte har en plats när man kollar på föraruppställningen. Vet inte om han tänker fortsätta vara hangaround i depån för en chans att hoppa in.

Och det ska bli spännande att se om Marcus kan få till det bättre i år, hans kontrakt går nog ut efter i år och jag tror han sitter löst om det inte blir en stor förbättring.
Och jag tror Felix kommer ha ett par segrar under säsongen.

Faktiskt helt enig. Jag ser fram emot att se om Lill-Schumi kan leverera också. Vore ju episkt om han gick o vann, inte för att jag tror att han gör det, men jag håller en tumme för honom. FRO känns som en vinnare till skillnad från ME, som bara letar bortförklaringar för att han kör dåligt. Blir det inte bättre för ME i år, så är det nog tack och adjö.

Felix rockar i år igen med Sirius som promotar artister på bilen, nu blir det Tom Petty-tema för första racet :smiling_face_with_sunglasses:

Race week, äntligen!

2 gillningar

Boom! Felix startar P11.

1 gillning

Riktigt snyggt av Mackan att kvala tvåa. Hoppas verkligen att han fått bilen dit han vill den här säsongen.

1 gillning

Låter så på honom själv iallafall, efter att Colton lämnade så har han fått mer inflytande i setupen av bilen, som också ska vara mer hur Power vill ha den.

Blir kul med årets första race imorgon!

1 gillning

Det hade jag inte läst. Rimligt att Colton hade stort inflytande och om Mackan och Powers vill ha bilen på ett liknande sätt är det ju oerhört bra.

Han berättade om det i Viaplay F1-podcasten.

1 gillning

Kul att Indycar säsongen är igång. Tråkigt bara att det börjar som de senaste säsongerna att Palou är i en liga för sig själv.

1 gillning

Ja, det är han verkligen. Kommer aldrig hända nu men det vore kul att se honom i F1. Det är tydligt att han har något väldigt speciellt.

Japp, det hade varit kul, men med tanke på McLaren historien kommer det ju aldrig ske. CGR har ju inget med F1 att göra vad jag vet. Ska bli spännande nästa helg o se vart teamen står när det blir ovalkörning, är rädd att Andretti är ganska långt efter där, ovaler brukar inte vara ME's grej. FRO kanske kan leverera, vi håller tummarna.

Är det inte precis tvärtom att ME generellt sett varit bättre på ovaler än FRO? Sen har väl Andretti varit sämre än CGR på ovaler i och för sig.

1 gillning

Vi får se hur Phoenix blir idag, känns inte som att varken ME eller FRO har något vidare utgångsläge, men vi håller tummarna. Men det blir väl Palou som vanligt.