YES! Palou kraschar ur, underbart, då kan han inte vinna varenda race detta år ![]()
Plötsligt händer det!
Wow! Såg inte kvalet och då blev det så bra. Är det Mackans första pole?
Yes, slog Palou med 5 tior.
Bara hoppas han kan hålla det imorgon, har en känsla av att Palou kommer vinna med en halv minut som vanligt.
Riktig fint varv av Marcus
Verkar som att starten blir tidigarelagd ytterligare.
NTT INDYCAR SERIES Race Schedule, Results, Dates, Times | Official Site of INDYCAR
Det gick ju inte riktigt enligt plan det där med dåliga pitstops för alla Andretti-bilarna men å andra sidan bra fart med etta, trea och fyra.
Ruskigt risiga depåstopp, men bra fart i bilarna. ![]()
Synd att depåstoppen ska ställa till det men annars ett ok race för våra
.
Stör mig på TV-produktionen och tiderna. Jag har Indycars kalender i telefonen och då tänker man ju att det ska vara race-start som annonseras. Knappast. Istället får man kolla på 45 minuter Amerikansk propaganda innan racet startar eftersom man trodde det skulle börja 16.30. Sen kan man tänka att ok, jag borde lära mig att inte slå på direkt, men finns det något mönster i detta så man vet att det alltid är en viss tid innan grönflagg, nope så funkar det inte...
För att inte tala om livetimingen, den hänger ju inte med alls. Som när Palou och Kirkwood låg neck-to-neck när timingen helt plötsligt visade ett 6 sekunders gap. Grafiken hänger inte alls med.
Tyvärr är det så i nästan alla amerikanska sporter. Jag fattar att man vill ha lite uppsnack och få möjlighet att visa reklam (även om Fox envisas med reklam under loppet också) men håller helt med om att det borde vara en fast tid för start av “eventet” så man vet. Likadant när man kollar hockey, de flesta matcherna ska börja 19:05 och ibland är dom nära det men andra gånger ska man hylla någon spelare eller så och dom drar igång 20 minuter senare.
Det där är verkligen under all kritik. Jag hade lite förhoppningar när Fox tog över och kanske att Will Buxton skulle ha lite inflytande med all erfarenhet från F1. Den brister på många sätt men håller helt med om att det mest irriterande är att den ligger så långt efter och appen har ju samma data så det finns inget riktigt sätt runt det.
Ja, ytterst märkligt att man inte lyckas får till en sån sak. Sen när de visar HUD från cockpit så är batteriprocenten typ 98% för att sen på en millisekund hoppa ner till 1% ibland, det är så många såna småsaker som man stör sig på som gör att det blir svårt att hänga med på hela racet till slut. Jag överväger nästan att sluta kolla på racen på grund av det och sen bara kolla på nåt sammandrag istället.
Det är verkligen viktigt med grafiken men under racen tycker jag ändå att man kan följa med i bild samtidigt.
Kvalen har jag slutat kolla på för det blir aldrig spännande för mig för jag förstår för sent hur dom ligger till.
Då skulle du kollat fast 6 denna helg så hade du hängt med eftersom det var omgjort. ![]()
Ja, jag läste det efter kvalet. Hur funkar det? Dom kör separata varv själva på banan?
Ja precis, ett shootout-varv ensam på banan.
Kvalet till 500 igår blev ju lite besvikelse även om Felix startar bra från plats 4. Trodde nog han skulle ta Pole eftersom han var lätt snabbast fram till sista omgången. Men men...
Andretti kämpar med kval-farten så hela teamet är långt ner, Marcus startar från 18:e. Men enligt dom själva så bör bilen vara mer konkurrenskraftig i race än kval.