Hur ser era hemskärmar ut?

Har du bilderna i mappen “Weather” under /Shortcuts iiCloud också?

Jupp. Shortcuts klagar på att bilden är för stor vilket är märkligt

Jag frågade det tidigare men tror inte du svarade på det, vad har du för upplösning på bilden?

Jag måste ha missat den frågan tidigare.
Jag kör rakt av på dina bilder du delade. Har inte roddat med upplösningen

Ok…jag har faktiskt inga idéer kvar just nu, tyvärr. Väldigt märkligt att det fungerar på en enhet men inte på en annan.

Vi kan testa en grej till. Om du delar din namnsdagskalender. så kan jag lägga in den. Då har jag exakt samma actions som du, då borde det fungera

Jag vet inte hur jag delar den, det är en prenumererad kalender.

Sannolikt härifrån : Kalendrar | WebCal.Guru

1 gillning

Laddade ner den kalendern. Laddade ner din genväg på nytt via din länk. Gav genvägen tillgång till att den frågar om.
Stannar här (slutet) och säger att bilden är för stor

Vilken iPhonemodell har du? Kan skärmstorlek spela roll? Jag har XR

Löste det :star_struck:


1 gillning

Strålande :slight_smile:

Jag utgick faktiskt ifrån att de skulle skalas om men det gjordes alltså inte utan gav felmeddelande istället.

Jag använder en Pro Max som har 2778 x 1284 på bilderna.

1 gillning

Tack för all hjälp. Då ska jag pilla lite med storlekar så rutan med temperatur ser bra ut

Tänk på att du nu, så som du skalar om, även skalar om texterna. Bättre att fixa till bilderna som du har som baggrundsbilder, att dessa har rätt upplösning för din telefon och därefter ta bort den action du har just nu för omskalning av den färdiga bilden.

1 gillning

Det var lättare att behålla ditt format på bilderna och nyttja omskakning i genvägen. Annars kom all data i nederkant fel. Jobbigt att behöva ställa in x och y snyggt för dem manuellt när du redan gjort jobbet :sweat_smile:.
Ändrade bara fontstorlek till 14

Fusk :smiley:

Du ska ju följa Apples linje, när man bygger en byrå så ser man till att även baksidan blir lika fin som framsidan…även om baksidan aldrig kommer att ses.

:wink:

1 gillning

Fixat mer med detta, är riktigt kul :relaxed:.
Ändrat lite format på texten och bytt ut solnedgång mot nederbörd.
Andra bakgrundsbilder


2 gillningar

Sa ju det, ett riktigt kul sätt att få leva ut lite kreativitet :smiley:

1 gillning

1 gillning

Dum fråga kanske... fick en iPhone i helgen och har inte använt iOS på 6 år. Leker lite med Shortcuts. I min icloud drive så skapade jag en mapp som heter Shortcuts.

I den mappen skapade jag WeatherWall och samtliga bilder ligger där. Tog dom rätt av från @zinned
image

När jag köra shortcuten säger den ifrån om att bilden cloud_medium:night.jpg inte finns. Men jag ser den ju i mappen?

image

Vad kan det vara? :open_mouth:

EDIT Strunta i allt jag skrev. Fanns tydligen en dedikerad mapp för Shortcuts som jag inte ser via webben...

1 gillning

En parentes är ju att WeatherWalls inte fungerar så bra längre sedan Apple fakkade upp det i iOS 16.0 som de fortfarande inte har fixat.

2 gillningar

Ah kanske därför jag inte fått det att fungera fullt ut. Har inte laborerat med det speciellt mycket än. Är det värt att köpa Toolbox pro fortfarande? Några top tips du kan dela med dig av?