Hur ser era hemskärmar ut?

Måste bryta av med lite Android här i tråden bara för att. Jag har jag en del widgets på de andra skärmarna t.ex. helskärm med Avanza. Annars är den stora grejen kanske att jag bytt från Samsungs UI till Microsofts Launcher som är mycket renare och kan anpassas som jag vill ha det. Typisk android användare :wink:

1 gillning

Nuvarande :grinning:

Hittar ni specialaren? :wink:

2 gillningar

Uppdaterat upplägg för bakgrundsbild :slight_smile:

Numera låter jag Shortcuts avgöra vilken bakgrundsbild som ska användas, vilken baseras på dels om det är dag/natt men också beroende på vad det är för väder. Den jämför status för väder mot en ordbok i Shortcuts där dess nycklar speglar bilder jag har valt för ändamålet.

När sedan korrekt bild är vald så låter jag Shortcuts lägga över några bilder ovanpå denna, på specifik plats på skärmen, samt att några strängar med hämtad data skrivs ut.

Fungerar perfekt :smiley:

7 gillningar

Jag måste nog sätta mig in i det här med Shortcuts på riktigt :sweat_smile: :ok_hand:
Riktigt nice

1 gillning

Hur har du löst det som ligger längst ned vid prickarna? :thinking:

1 gillning

Ja den vill jag också ha!! @zinned

@zinned

Pls!!! Skicka PM

Det var det jag beskrev i texten ovan :wink:

Jag kan bidra med länken till genvägen, una momento…

1 gillning

Läste för fort! Men hade varit intressant att se hur det faktiskt ser ut i en Shortcut.

Önskar att jag hade mer tid att sätta mig in i detta… :roll_eyes:

Kom dock nyss på att där används minst en action i genvägen som är från appen Toolbox Pro (ett måste även annars om man verkligen vill göra riktigt roliga saker i Shortcuts) och jag är osäker på om just denna action är låst bakom ett köp av appen eller om den är en av de man kan använda gratis.

Mitt tips - köp Toolbox Pro ändå, kanonbra verktyg! :slight_smile:

Ni ser också i genvägen var det finns referens till bildfiler, där ni då kan använda era egna som ni vill ha. Säg till om ni vill ha en kopia på de jag använder.

Länk till genvägen : Shortcuts

1 gillning

Hur lägger man till den då? :joy:

Har du ens testat att trycka på länken?:roll_eyes:

Jag har den i shoutcuts, men vilken app öppnar i hemskärmen? Inte toobox? @zinned

Du skickar ju ändå bara tillbaks det. :joy::joy::joy:

Tangenterna cmd (eller ctrl) och z är utslitna på @Randomdude:s tangentbord.

1 gillning

Han har gjort en ångra genväg till Siri, han säger bara ångra så skrivs fraktsedeln ut. :joy::joy:

1 gillning

Jag är på iPhone :wink: vem sitter vid sin dator på TV?

Då skakar du den hela tiden för att ångra. :wink:

1 gillning

Lustigt nog gör jag faktiskt det - just denna sekund. Jobbar hemifrån och är skönare att sitta mot 50" tv än lilla laptop-skärmen :slight_smile:

TV (Teknikvecken) ;p