Hur ser era hemskärmar ut?

Inte riktigt bestämt mig om appbiblioteket är mest praktiskt som sida nr ”2”, eller om det behövs en till sida.

4 gillningar


Gillar idén med Widgets men kan inte slita mig från mitt eget system som utvecklats över dom 12 åren eller så jag kört iPhone. Borde nog egentligen starta helt från scratch, men muskelminnet är så jobbigt att komma över.

3 gillningar

2 gillningar

Var också lite skeptisk till widgets och App-biblioteket från början men nu när jag rensat upp ordenligt känns det skönt. Dom flesta appar använder man ju sällan så skönt att få bort dom från hemskärmen.

1 gillning

Så här ser den ut nu

2 gillningar

Jag gillar app biblioteket mer och mer då jag sällan orkar sortera min appar och alltid startat dem via sök. Nu kan jag ha två skärmar med widgets och ofta använda appar. Resten ligger i app-biblioteket. :slight_smile:

3 gillningar

Har någon tips på en app med en sjyst widget som räknar ner eller upp mot ett mål eller datum?
T.ex. antal dagar till semester, antal träningspass gjorda
Skulle vilja ha de på hemskärmen för att hela tiden bli påminnd

1 gillning

Jag letade också efter detta men gjorde en Shortcut istället då jag inte hittade någon sån app.

Sök efter Eventime på app store! Har widget

2 gillningar

Ser ut att vara exakt de jag letar efter , tack :smiley:

Vet inte om jag använder min telefon så. 95% av apparna på första skärmen använder jag varje vecka, säkert hälften varje dag. Och skärm två är ju mitt egengjorda app-bibliotek egentligen.

Snyggt! Hur har du gjort?

1 gillning

Lagt till favoriter med svart ikon och ingen titel från Safari som en ram runt apparna.

2 gillningar

Låter jäkligt smart men hur gör du :smile:

Dvs hur gör du ikonen svart och utan text?

Har en webbsida på en av mina domäner där jag gjort helsvarta ikoner. Har för mig att det finns någon tjänst där man kan ladda upp en bakgrundsbild och få ikoner i samma mönster också.

WidgetPack ser verkligen intressant ut. Hur får du olika Homekit sensorer att visas? Är det med homebridge eller får WidgetPack info från Hem appen?

WidgetPack ger ju massvis av nya rutiner som man sedan använder i shortcuts för att bygga in i genvägar där. Där är det en smal sak att fråga HomeKit-kompatibla enheter om bl a dess status.

Låter riktigt coolt! En widget för just temperatur och helst lås också har varit på min önskelista länge.
Så med Shortcuts och Widgetpack ska jag få det att funka?

Absolut, det är inga problem att lösa :slight_smile: