Hur ser era hemskärmar ut?

@zinned jag blir galen på detta :exploding_head:.
Kör din helt oredigerade. Den fastnar här

Med detta felmeddelande

Ändrar jag kalenderaktiviteter till aktuellt datum kommer den vidare men fastnar här

1 gillning

Ta bort den action som du markerade i din övre bild och de två actions under denna. Därefter får du korrigera alla actions vid namn “Lägg till X som överlägg på Bildöverlägg” nedåt så att kedjan de bygger på uppåt inte bryts. Den blir ju bruten när du tar bort dessa tre actions så du måste korrigera det och sätta ihop de kvarvarande.

Då får jag detta felmeddelande :exploding_head::nauseated_face:

Jag har trippelkollat att sökvägen stämmer

Skicka den genvägen till mig, den senast editerade som du ovan visar bild på.

1 gillning

shortcut

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs Resten (fd iOS vs Android)

Du hade ju en bruten kedja i filen du länkade ovan, ajabaja :slight_smile:

När jag hade korrigerat den så fungerar genvägen som den skulle.

1 gillning

Märkligt, för mig ser den inte bruten ut.

När jag kör den får jag detta

Har du bilderna i mappen “Weather” under /Shortcuts iiCloud också?

Jupp. Shortcuts klagar på att bilden är för stor vilket är märkligt

Jag frågade det tidigare men tror inte du svarade på det, vad har du för upplösning på bilden?

Jag måste ha missat den frågan tidigare.
Jag kör rakt av på dina bilder du delade. Har inte roddat med upplösningen

Ok…jag har faktiskt inga idéer kvar just nu, tyvärr. Väldigt märkligt att det fungerar på en enhet men inte på en annan.

Vi kan testa en grej till. Om du delar din namnsdagskalender. så kan jag lägga in den. Då har jag exakt samma actions som du, då borde det fungera

Jag vet inte hur jag delar den, det är en prenumererad kalender.

Sannolikt härifrån : Kalendrar | WebCal.Guru

1 gillning

Laddade ner den kalendern. Laddade ner din genväg på nytt via din länk. Gav genvägen tillgång till att den frågar om.
Stannar här (slutet) och säger att bilden är för stor

Vilken iPhonemodell har du? Kan skärmstorlek spela roll? Jag har XR

Löste det :star_struck:


1 gillning

Strålande :slight_smile:

Jag utgick faktiskt ifrån att de skulle skalas om men det gjordes alltså inte utan gav felmeddelande istället.

Jag använder en Pro Max som har 2778 x 1284 på bilderna.

1 gillning

Tack för all hjälp. Då ska jag pilla lite med storlekar så rutan med temperatur ser bra ut

Tänk på att du nu, så som du skalar om, även skalar om texterna. Bättre att fixa till bilderna som du har som baggrundsbilder, att dessa har rätt upplösning för din telefon och därefter ta bort den action du har just nu för omskalning av den färdiga bilden.

1 gillning