Hur har ni gjort i sovrummet med era smarta lampor

Har du nya och numera tillbakadragen arkitekturen så kan nog vad som helst ske.

Japp. Och nu tycker jag det är mycket rappare, behöver bara vifta till lite så tänds det direkt. Nåväl, får hoppas Apple får ordning på det i nästa uppdatering.

Känner absolut inte att jag är i behov av snabbare respons, det går redan blixtsnabbt mot mina hubbar(under sekunden som längst) trots den äldre (nuvarande) arkitekturen.

Det hela slutade med en rörelsesensor som vändes upp och ned. Tydligen så dög inte min automatisering.

Tror att det skulle ha fungerat bättre med en närvarosensor och kanske till och med en pryl som känner av när man ligger i sängen.

Kolla på Aqara FP1. Fått bra betyg, men vet inte hur det fungerar i ditt system. :slight_smile:

Osäker på om de har släppt den utanför kina, så jag väntar nog in FP2 :slight_smile:

Vågar jag inte svara på. Vi kan köpa dom här iaf.

Annars Everything Smart Home har jag gjort en egen som ska vara grym!

Vart hittade du den förutom via AliExpress? Finns det svenska återförsäljare till FP1?

Vi har Lazada här och där kan jag beställa dom för typ 470kr. Om de finns ÅF i Sverige vet jag faktiskt inte. :frowning:

Ingen av dessa två är direkt smidig att använda och inte heller är de lättillgängliga här i Skandinavien.

Jag inväntar också FP2 som ska säljas globalt när den släpps och som dessutom ska vara oerhört mycket bättre än FP1, enligt de som har testat den.

1 gillning