Hur hanterar ni hotellfrukost?

Numera är jag ganska liten i maten när det kommer till hotellfrukost. Så lite att det känns sådär att betala de 200 kronorna som det ju faktiskt kostar av rummets pris. Bättre för mig hade varit att bara få betala för en kaffe och en overnight oats eller något liknande.

Förr i tiden så var det visserligen rejäl valuta för pengarna – kanske mer än vad hotellet egentligen uppskattar. Men mådde skit och blev fascinerande nog hungrig igen ganska så snabbt efteråt.

Hur hanterar ni hotellfrukostar?

1 gillning

Jag käkar hotellfrukost som om det inte fanns någon morgondag.. Det beteendet ska jag försöka ändra på nästa vecka när vi drar till Cypern, all-inclusive brukar innebära några öl i timmen, tror inte att det blir någon kaloribrist.

4 gillningar

Bor 0-2 nätter per år på hotell och är nog inne på @Anders_H s spår.
Mycket varmt bacon, äggröra, köttbullar med mera. Varvat med ost och salami.

1 gillning

Bodde på hotell 2-3 veckor i månaden första halvåret jag jobbade.
Insåg efter någon vecka att All-in var skit av de anledningar du beskriver @Esse
Sedan dess äter jag som en vanlig frukost hemma (yoghurt med müsli/frukt, en macka eller två med pålägg, juice + kaffe).
Det är min vinnande modell.

Ps. Störande att hotell generellt har hård-och löskokta ägg (4 eller 8-9 minuter), ett ägg ska kokas 6-6,5 minuter för krämig gula :nerd_face:.
Det ska inte var pingisboll eller att hela ägget rinner ut.

2 gillningar

Pannkakor, äggröra och bacon. :smile::+1:

1 gillning

Jag bor så sällan på hotell så jag passar på att smaska i mig ordentligt. Sista 15-20 åren har jag nog bara bott på hotell ca 10 ggr.

Jobbresor är oftast till Stockholm och då får man inga övernattningar. Fakiren ner och kvällsflyget hem.

@bjorsi Enig med äggen, krämig gula.

3 gillningar

Med familjen är hotellfrukosten mysig och får gärna ta lite tid, reser jag i jobbet är det en snabb macka och lite yoghurt och sedan vidare som gäller.

3 gillningar

Äter aldrig frukost hemma mer än på helgen. Drar i mig allt som tänkas kan på hotell, skulle aldrig komma på tanken att boka ett rum utan frukost, finns inte på kartan.

Sen hade ni väl inte förväntat er något annat när det gäller mig. :rofl::rofl:

10 gillningar

Vissa hotell har ju kontroller när man går in i frukostlokalen, men det är långt ifrån alla. Detta kanske är ett skönt sätt att slippa kontrollerna. Man behöver inte kontrollera om man betalt för frukost eller inte

Bor sällan på hotell och de gångerna jag gör det är det nästan enbart jobbresa.
I sverige är det jackpott med frukosten, traktementet täcker vad, en knäckemacka utan smör med kranvatten annars?

Utomlands ingår inte alltid frukosten, är det ett land med bra traktamente kanske jag väljer bort den och köper något på vägen, men i regel blir det att lasta på med bacon där också :slight_smile:

1 gillning

Ett ägg ska ju vara löst så det skriker, gör inget om lite av vitan är okokt. :rofl:

2 gillningar

Före 2008 var det mycket jobbresor med hotellnätter, minns ett mindre Hotell i Malmö eller om det var i Helsingborg :thinking:, som låg vägg i vägg med ett bageri/konditori, där de hämtade nybakat bröd åt en när man kommer ner till frukost, det var mysigt. Minns ett bra ett i Paris också, på en tvärgatat till Champs-Élysées, där har de mycket goda ostar och annat gott pålägg.

2 gillningar

När jag tränade som mest, på 80-talet, så var det råa ägg till frukost :slight_smile:

2 gillningar

Skillnaden med hotellfrukost och hemmafrukost är frukten. Brukar alltid bli en skål med melon, ananas mm som "efterrätt" när jag bor på hotell.

2 gillningar

Har tidigare ätit för kung och fosterland på hotellfrukostar, men det slutar alltid med att man känner sig som en spärrballong timmarna efteråt. Numera så tar jag en tallrik med yoghurt och frukt, en skinkmacka, ett glas juice och en kopp té. Känns mycket bättre.

1 gillning

Lite olika, ibland en macka sen är de ju gott att svulla pannkakor… men en sak som är säker det är att jag INTE brer mackan vid brödstationen!

3 gillningar

Är ingen stor frukostmänniska.

Brukar bli kaffe och någon macka i stil med hemma, men sen kan man lyxa till det lite med bacon, äggröra och färdigslicad färsk frukt och sådant man i regel inte bemödar sig med till vardags. Sen är det lite skillnad om det bara är en natt, flera i rad och om det är i tjänsten eller på fritiden. Bokar i regel alltid rum med frukost, just för smidighetsfaktorn.

1 gillning

Det gör jag ALLTID.

1 gillning

Tar en kopp kaffe och på sin höjd en smörgås. Jag är nog en ren vinstmaskin för hotellen när det kommer till frukost. :joy:

Bor runt 250 nätter om året på hotel.... På vardagarna blir det bara kaffe och yougurt + någon evt någon macka. Liknande som jag äter när jag är hemma.
På helgerna (om tiden finns) tillåter jag mig att äta större frukost och då utgår ofta en lunch....

Bonvoy (Tex Sheraton, Westin, LeMaridian) har infört att den inkluderade frukosten i Loungen för de med Platinum/Titanium kort är lite mindre... Så passar mig ganska bra.

1 gillning