Hur hanterar ni hotellfrukost?

Tar alltid med sig en smörklick man är ju inte ett djur. :joy::joy:

2 gillningar

Så här kan det se ut.

1 gillning

Är egentligen ingen frukostmänniska.
På vardagarna äter jag på jobbet någon timme eller två efter jag vaknat.
På helgen blir det oftast bara en macka och kaffe.

Men när vi reser bokar vi alltid med frukost om det inte ingår.
Lite av grejen med att bo på hotell är ju frukosten och äta tillsammans medans man planerar dagen. På något sett blir jag hungrigare när utbudet är roligare. Så jag brukar ta lite av varje.
Frukt, müsli/yoghurt, ägg, bacon, bönor mm.
Skippar ganska ofta smörgås på hotell om dom inte har något riktigt gott bröd.
Reser aldrig med jobbet så det är bara nöjesresor och det blir kanske 20-25 nätter om året.

En rätt så moderat hotellfrukost skulle jag säga. Var är sillen och korven?

Jag äter det jag vill :slight_smile: Enklast så.

1 gillning

Hotellfrukost är det bästa som finns!
Efter en sådan är det knappt man behöver äta mer för den dagen :rofl:

Våffla och färska bär, kanske en macka och några glas juice kan vara najs.
Ibland blir det några köttbullar också, eller lite yogurt med mussli! :slight_smile:

Det beror på i vilket land man befinner sig, det finns korvar man inte ens tar i med tång. :rofl::rofl:

1 gillning

Som mastamukkara(?) i Finland? :joy:

”Nu ska dom jävlarna gå med förlust” — så resonerar jag!

3 gillningar

Lite som fotoautomaten i sällskapsresan eller ? :sweat_smile:

Har faktiskt aldrig varit i Finland, så jag har klarat mig. :rofl:

Har varit jobbresor för min del så :stuck_out_tongue:
Tydligen någon variant av blodkorv iaf :stuck_out_tongue:

1 gillning

Du får nog byta plats på några bokstäver.

Var rädd för det, därav frågetecknet, men om man byter plats på a och u så, bra gissat med dubbel-k ändå :wink:

1 gillning

Jobbresa då blir det enkelt och snabbt

Semester då blir det längre och att njuta :slightly_smiling_face:

Vi var ett gäng som bodde på ett litet hotell i Göteborg för många år sedan. När vi checka in så frågade de vad man gillade till frukost. Någon sade juice och ägg, en annan macka, te, gröt mm. Alla lite olika. På morgonen dagen efter så knacka det på dörren och man fick en bricka med det man sade dagen innan :slightly_smiling_face:
Tyckte synd om han som bara sade gröt :slightly_smiling_face:

2 gillningar

På jobbresor oftast inget alls. Om jag äter är fokus på ägg och äggröra samt bacon, korv och köttbullar.

Resa med familjen inkluderar frukost. Kul och trevligt att käka då. Samma fokus som ovan men jag vill gärna avsluta med pannkakor, grädde och lite sylt.

Bästa frukosten var på ett superfint hotell i Peking. Det var som bästa Kina-buffén jag någonsin ätit, men ändå någon frukostvariant. Bodde där 6-7 dagar och det var helt underbart. Bara tur att jag testa första dagen. Låg jetlaggad och vred mig i sängen och kunde inte somna om så jag gick ned och fann paradiset..:grin:

4 gillningar

Jag tycker hotellfrukost är fantastiskt. Jag äter nyttigt alla andra dagar, så när jag faktiskt bor på hotell så ser jag till att äta en massiv hotellfrukost, gärna äggröra, bacon, vita bönor i tomatsås, något härligt nybakat bröd med en massa pålägg, pannkakor till efterrätt, samt härliga juicer och några koppar kaffe på det. Nu bor jag inte ofta på hotell, kanske 2-3 nätter med jobbet en gång per kvartal, men när jag väl gör det så utnyttjar jag det till max.

2 gillningar

Jag är inte så ofta på hotell, ofta i samband med jobbkurser kanske 2, 3 gånger om året.
Men då är jag ofta tidigt uppe och slipper trängas. Kaffe, bröd med pålägg, bacon, juice och nån äggröra.
Mätt blir man i alla fall.

2 gillningar

Gick utanför boxen idag och avslutade med en :croissant: :sunglasses:

4 gillningar