Hur använder ni era AirTags?

Har bara på mina nycklar men tänkte skaffa till bilnyckeln med och lite annat.

Mina Apple enheter har de redan inbyggt :man_shrugging:

Jag har en på nyckelknippan, men den har bara garagenyckel och cykelnyckel kvar. Försöker jobba bort nycklar i mitt liv. Den kanske ska få flytta till bilnyckeln istället. Sen har jag en gömd i sommarbilen som en extra säkerhet. Det kan nog bli fler tags allt eftersom barnen blir äldre.

Har en i plånkan och sambon har på nycklarna. Men annars har jag dom som trackers i båten och moppen. Men man saknar ju geofence-funktion för det syftet. Det visste jag ju vid beställning men det är nog det som fattas.

1 gillning

Tycker att de är för otympliga att exempelvis ha i plånboken. Som nyckelring skulle det kunna funka, men tappar inte bort nycklarna tillräckligt ofta att jag kan motivera att köpa två prylar till för det. Har dock en AirTag och den har jag gömt bland övrig elektronik under en kåpa på min elcykel.

Hjälp en gammal man, när släpptes de? Jag har tänkt på att batterierna verkar hålla väldigt bra. Jag trodde konceptet skulle falla på att batterierna behöver bytas regelbundet och efter ett byta blir det sedan inte gjort…

Typ ett år sedan.
Teknikveckan skrev om dem 21/4-21
Teknikveckan om AirTags

1 gillning

Hmm, hittar inget syfte med AirTag. ApplePay gjorde plånboken överflödig. Yale Doorman tog bort nycklar hem. Tesla tog bort behovet av bilnyckel. AppleWatch sitter på handleden eller laddaren och gör att jag hittar min iPhone när jag förlagt den.

Det är en försäkring. Bra om du inte behöver den.

1 gillning

En på nyckelknippan där även bilnyckleln finns.
Två stycken på två av mina fotoryggsäckar.
En gömd under motorhuven på bilen.

3 gillningar

Välkommen till forumet :slight_smile:

Välkommen tillbaka :smiley:

1 gillning

Tack :slight_smile:

Tackar! :grinning:

Välkommen kompis :slight_smile:

Tackar :slight_smile:

Har en i bilen. Med dessa enorma p-garage kan det vara lätt att känna sig vilse. Därav ligger en i bilen.

1 gillning

Glasögon låter opraktiskt. Är den inte i vägen?

Fungerar ganska bra faktiskt :smiley:

Fjärren till bilen. Går ju att starta bilen - köra ut och in frän p-plats med bara den i handen och utanför bilen. Är väl samma på Tessla kanske

Är ju lite demensvarning om man måste ha en airtag i pensiosnöret till glasögonen. :joy::joy::joy: