@Stefan_Sandstrom Kan vi inte få se lite av ditt hem och hur du byggt upp det? GUI? Scener? Automationer? Vore intressant att se!
Om det är någon tröst så är du inte ensam.
yes återkommer. Håller på att fixa
Vi hade väl otur som vanligt när vi tänkte till!
Configen under energy, där har du watt osv. till kWh
Beställde en pzem igår för att mäta elen till åtminstone en AC. Ska bli riktigt kul att prova!
Jag skulle sätta upp integrationen Unifi Network och stöter på patrull…jag får detta :
Med följande i loggen :
Jag förstår inte riktigt varför det failar. Min Unifi Controller körs lokalt på min Mac Mini och uppgifterna är korrekta. Jag har satt upp ett nytt användarkonto för HA i settings på controllern.
Det är inte så att det ska vara https://192…?
Kan jag inte tänka mig. Dels ligger ju controllern lokalt och sedan körs ingen SSL.
Jag tog bort kontot och skulle efter en stund skapa upp det igen, då får jag detta :
Vad är det frågan om?
Loggar jag sedan in i min controller via webben, alltså remote via Unifi, och där kollar settings så existerar inte kontot där heller så varför kan jag inte skapa det igen?
Testa med port 8443 i stället
Testade det tidigare, tyvärr med samma resultat.
Vad är det enklaste sättet att spara data under lång tid, tex ett år, utan att datan raderas? Jag vill ha en graf över elförbrukning varje månad under ett år. Jag trodde utility meter var lösningen men är inte så säker längre. Orkar inte dra igång en annan databas, går det på något annat sätt?
Har alltid kört Home Assistant OS Supervised.
Blev sugen på att köra in Ubuntu och köra via docker istället för att kunna göra flera saker med min NUC.
Blir tokig för det vill inte fungera ordentligt. Har installerat om NUCen typ 5 gånger nu bara för att börja om på 0.
Det är ju givetvis jag som gör fel någonstans men kommer inte på vart.
Kämpa!
Kom hem till en vattenfylld källare efter en veckas semester. Bara att rycka parketten och ringa försäkringsbolaget = HA livet på paus en stund.
Ditt problem är värre än mitt. Jag började med proxmox men det vill inte fungera heller. Ger upp for stunden och går tillbaka till HA OS.
Jag kör HA i proxmox. Vill du ha min config så kan jag screenshotta den?
Gärna! Vill se vart jag missat!
Jag kör HA i en VM, jag har för mig att det är ett krav. Men jag är inte helt säker.
Jag minns inte exakt hur jag installerade det, men fråga bara på så får vi se vad hjärnan minns