Home Assistant

Är rätt säker på att du tappar mesh funktionen, så du kan endast köra en enhet som AP tyvärr.

Ok tack :slight_smile:

Satsa på en sån här annars? :grinning:

2 gillningar

Verkligen! Men hur bra är mitt tålamod :slight_smile:
“Orders placed now ship Nov 30, 2022.” :sweat_smile:

1 gillning

Inför flytten så har jag lagt allt på is med vårt smarta hem.

När vi flyttar in så är tanken att börja på nytt och optimera systemet.

3 gillningar

Jag ser redan fram emot att få följa din uppbyggnad :wink:

1 gillning

M.nu har kampanj på ConBee II USB Zigbee-controller
407 kr

2 gillningar

Min config har varit pinsamt stökig och automations.yaml har blivit längre och längre. Sprang på det här blogginlägget igår och har påbörjat Operation Storstädning. Kanske kan inspirera/hjälpa någon mer.

3 gillningar

Tack! Jag skummade den lite, men ska absolut kolla mer när det är tid. Har precis flyttat så har allt nerpackat (varför detta är viktig för något vet jag ej! Haha)

Men sådan här tips är alltid uppskattat, var det jag ville säga. Glad Advent.

2 gillningar

Det jag jobbar på just nu. Minimalist UI är “tema”.

4 gillningar

Använder ni UIt mycket? Jag använder det mest bara för att kolla status på sensorer och annat, inte mycket interaktion alls annars. Sambon har nog aldrig ens sett hur det ser ut. Försöker få in knappar, rörelsesensorer, automationer osv för de funktioner som kan styras.
Samtidigt tycker jag det är lite kul att pilla med så håller på att testa lite olika utseende på knappar, popups och grejer. Nån gång kan det ju hända att det kommer upp en central skärm där allt kan kontrolleras.

Jag kollar det flera gånger per dag, ger mig en bra överblick av hur värmepumpen går, temperaturer, status på kameror, om huset är larmat osv. Dock tänder och släcker jag i princip aldrig lampor, dom sköter sig helt själva :smiley:

Vill minnas att HA skulle fokusera på det estetiska lite framöver, kul om så är fallet för det ser inte supersexigt ut som standard :slight_smile:

1 gillning

Jag använder det flera gånger om dagen för att hålla koll på status hemma.
Frugan a väder det rätt ofta för kameror och tittar på hundarna så det är rätt viktigt för oss att det ser rätt så bra ut och fungerar smidigt. :pray:

1 gillning

Fixat lite ikväll.
ACs går att styra nu. Det fungerar på frugans mobil. Lagt till flera lampor som går via Yeelight Bluetooth gateway i mesh system. Massor kvar att göra men det går framåt.
Inser att jag behöver några till motion sensor så jag kan automatisera ljuset i flera rum.

Med kiosk browser så ser det ut så här:

5 gillningar

Snyggt!

2 gillningar

Very nice sir!

1 gillning

Helgens små justeringar.
Flyttat runt lite saker. Lagt till automasering för att tända/släcka i vårt badrum.
En AC Controller till vårt gäst rum för pappa och hans fru som kommer på julafton.



2 gillningar

Uppdatering av Android-appen. Nu finns en Wear OS-app i Play Store. Nån som använder?

Japp, glad överraskning! Fungerar bra, äntligen kan jag öppna garageporten utan att behöva ta upp telefonen :grinning:

Nice :+1: Var kör du för klocka?

Själv kom jag precis på att det gick att göra Quick setting tiles :grin:

1 gillning