Hockey-VM 2024

Märkte att det inte fanns någon tråd för hockey VM i år. Idag spelar Sverige premiärmatch mot USA. Hoppas på guld i år!

1 gillning

känns bra !! men får inte ropa häj än :innocent:

Första perioden kändes bra, börjar kännas segt nu när USA reducerade. Känns som vi tappade vårat spel lite grann.

Skönt med vinst. Såg inte helt övertygande ut, men tillslut lyckades Sverige ändå vinna med 3 puckar.

Jävligt bra. Sverige är tunga.

1 gillning

Jag tyckte nog Tre Kronor såg säkra ut igår och var aldrig riktigt orolig. Ett riktigt tungt lag som ska bli spännande att följa. Kul med en bra match redan första i gruppspelet. Tycker det lovar gott då de inte ens hade träffats 24 timmar innan första matchen.

1 gillning

Ser ut som att det inte blev någon tråd alls under förra årets VM. Vad hände då? Tidigare år verkar det alltid ha skapats en tråd.

Jag brukar inte bli intresserad förrän i slutspelet.

Ha, är det som senaste fem åren så åker Sverige ut i kvartsfinal och du hinner knappt vakna innan det är över. Fast i år har Tre Kronor ett bättre lag!

Har för mig att vi skrev om VM förra året men det har väl så i så fall varit i en annan tråd…?

Kanske bara var flams och trams förra året.

Har sökt på allt möjligt men hittar inget. Vi åkte ut mot Lettland.

Tror att intresset för VM har varit lågt i bubblan genom åren bara.

Året innan, 2022, blev det ingen tråd förrän i kvartsfinalen mot Kanada.

Bra att du är vaken i år @MrMustang.

2 gillningar

Såg inte matchen igår men vinst mot USA i hockey är ju alltid bra. Svenska backsidan är ju extremt stabil i år, forwards så saknas det några riktiga superstjärnor men det löste sig tydligen väl ändå.

2 gillningar

16 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Fotbollens primadonnor och käppakrig

Match igen kl 20:20, ska bli kul att se då grabbarna fått en match i sig. :slight_smile:

Kanske kan skapas en Hockey-VM-klagotråd där folk som vill diskutera hur kasst det är håller till?

1 gillning

Jag tycker också det ska bli kul. Ävon om Sverige bara ska diska av Polen med tennissiffror.

1 gillning

Vad tror ni om dagens match? Jag tycker ju att Sverige borde vinna övertygande med åtminstone 3-4 puckar.

Tror nog att det kan rinna iväg till än mer. Men ibland är det ju trögstartat mot på papperet sämre lag…

2 gillningar

2-0 redan. Detta känns bergsäkert. Jag blir dock alltid lite nervös när Sverige spelar bra i början av turneringar. Vi har ju nästan gjort det till en grej att gå rent i gruppen och sen åka direkt i kvarten. Hoppas på bättring i år.

1 gillning

Haha, ja ungefär så. Men behåll glaset halvfullt, inte halvtomt.
En fröjd att se dessa spelare som är med i år spela för Sverige.

2 gillningar

Blev ju iallafall två PP mål på slutet. EK65 och Hedman är nog turneringens bästa backar.

1 gillning