Hockey-VM 2024

Du hade ju rätt i ditt tips med 4 puckars vinst. :ok_hand:

Otroligt grymma backar.
Alltid läskigt att spela mot såna här nationer, man vet inte vad dom hittar på. :smiley:

1 gillning

Precis. Känns som det blir lite mer riktig prövning imorgon mot Tyskland. Blir intressant att se hur Ersson är i kassen imorgon också. Hoppas att vi får igång Rasmus Dahlin också, han såg lite småvilsen ut idag.

1 gillning

Tyskarna är farliga, gick ju till final förra året.

1 gillning

Vilka motståndare vill vi helst ha i kvart, semi och final?

Spelar ingen roll, matcherna ska vinnas. :wink:

En seger är en seger. Svårt att spela en match mot ett Polen som vet att de inte har en rimlig chans.

Pucktapp, dragningar och finspelet höll på att ställa till det. Det lika lika gärna varit 3-3 efter första.

Ska bli kul katt se mot Tyskland.

Nu får grabbarna ladda om, match igen om 20 timmar. :slight_smile:

1 gillning

Tyskarna kan som sagt bli farliga tror jag. Nu tror och hoppas jag ju på att Sverige drar längsta strået men man vet ju aldrig. Hoppas att Ersson får hålla nollan och att vi får en angenäm intern målvaktskamp om förstaspaden.

1 gillning

Tar hellre en torsk nu än slarvspel som gör att vi ryker i kvarten. Lag brukar må bra av att åka på en näsbränna innan slutspelet börjar!

1 gillning

Sitter och kollar USA-Slovakien. 0-2 efter första perren. Hoppas USA får på näbben igen. Fast läskigt om Sverige får möta Slovakien i kvarten förstås.

Det är lugnt, vi kan väl inte möta Slovakien i kvarten. :slight_smile:

2 gillningar

Världens bästa Karlsson!

National Hockey League Sport GIF by San Jose Sharks

2 gillningar

Marcus Petterssons macka var inte heller så illa!

1 gillning

Vackert.

1 gillning

Blev en promenadseger tillslut. Ser ju ut som det blir Tjeckien eller alpgänget i kvartsfinal. Men man kan ju alltid hoppas att finnarna klantar till det i de återstående matcherna o slutar fyra i gruppen. Alltid roligt för Sverige att slå ut finland ur VM!

Sjukt bra insats och inställning i matchen idag.

Nu är det ledigt i 2 dagar.

Storbritannien vaknade till och slog Österrike, så nu är det klart att det blir Finland i kvarten, blir en kul match! :slight_smile:

Man blir ju lite svettig av det. Det kan mycket väl bli så att vi åker ut i kvarten då. Hoppas ju självklart inte det.

Ja det är väl skräckblandad förtjusning med Finland tycker jag, men andra gruppen känns ju starkare överlag tycker jag, så det hade inte spelat så stor roll vilka det blev, tuff match oavsett.

1 gillning