Hjälp mig att välja tv

Har en LG C1 55” som jag är lite sugen att byta emot en Lg C1 48” alt en LG C2 42”. Den är nyskick. Nära Karlstadsområdet :+1:

Kan man sätta en hdmi från tv till min dator monitor ? Sen från monitor till MacBook? Får jag då 2 skärmar? Eller behöver jag hoppla in båda i MacBook?

Nej det går inte att seriekoppla HDMI.

Kan inte uppdatera min the frame. Uppdatering i inställningar är grå.

Man ska kunna klicka där, sen där efter kommer man åt uppdatera men kommer inte dit .

Har den en fungerande internetuppkoppling?

1 gillning

Ofc

Första träffen på Google:

Kanske kan vara värd att kika på.

Det fungerade :slight_smile: tack!

Dock har inte the frame nån backa knapp så jag fick hålla ner standby knappen

Ni som tipsade om att använda Apple TV :clap:

Tiden var smidig och så, men så mkt snabbare Apple TV 4K är i meny osv.

1 gillning

Har helt gått över till Apple TV. Tizen var för buggigt och långsamt. I alla fall på Samsung the Frame 2022.

3 gillningar

Ah, jag har 2021, men Apple TV e najs. Kan stänga av tv med rösten osv.

Har inte lyckats komma på hur jag kan stänga av The Frame med Apple TV utan att den går in in i Art Mode (som jag är totalt ointresserad av). Har inte haft tid att googla om det är möjligt heller.

Jag försökte få den att gå in i art mode när jag stängde av Apple tvn men har inte lyckats med det :sweat_smile:

1 gillning

Får kanske köpa något konstverk jag gillar. Ser dock bara konstigt ut när man har en The Frame på ett vanligt VESA-stativ och inte har hängt den som en tavla.

Fixa istället en bild av en whiteboard och postit-lappar om du vill kamouflera tv:n och verka aktivt oorganiserad :slightly_smiling_face:
bild

1 gillning

Jag är allergisk mot post-it.

1 gillning

Konstigt att våra apparater beter sig olika där.

Har vi samma årsmodell?

Nä, min är äldre.

Reddit, the frame

1 gillning

Jag har ju denna tv. Men jag tycker den lyser mkt nertill kanterna, men inget upptill? Är det något fel på den då?