Hjälp mig att välja tv

Står nu på netonnet.

Samsung QE65Q70

Eller

LG 55C1?

Ingen kan väl hjälpa dig med det med den infon. Sen med din bakgrund om velande så blir det än mer omöjligt.
Inget illa ment men du begär det omöjliga :wink:

1 gillning

Nöj dig med den du har hemma.

Lätt, hatar designen på LGs tv apparater så Samsung är givet!

1 gillning

Ibland avundas jag folk som åker till NetOnNet, tittar lite och köper TV:n med finast kartong. För mig är valet av TV något som börjar 6 månader innan Black Friday och kräver deltagande och engagemang av hela familjen innan jag utmattad, men välinformerad, tar ett noga överlagt och genomtänkt beslut :smiley:

5 gillningar

Fan kan inte bestämma mig

Är det stor skillnad på qled och oled ?

Åk till Elgiganten och kolla själv!
Det är ju du som skall ha TV:n och titta på den.
Inte fan kan vi bedöma det. Börjar bli väldigt tröttsamt med dina inlägg utom någon som helst info eller mer grund.

2 gillningar

Börjar bli tråkigt att ens ställ en fråga i detta forum då nån alltid klagar.

Men du tar ju aldrig reda på något själv innan eller skapar dig en egen uppfattning.
Gör lite jobb själv innan du frågar…

4 gillningar

Det är svårt att hjälpa dig när du bara ger oss två tv-modeller utan att berätta vad du ska använda tv:n till eller vad du har för krav. Ska du se på film, titta på sport, koppla en dator till den eller kanske spela Playstation 5?

Det är som om du skulle posta ett inlägg med ”vilket vin ska jag välja?” utan att berätta vad du ska äta till.

1 gillning

Vill kunna spela Xbox series x. Framsätet tv. Apple TV

Jag tycker det. Jag köpte en Samsung QE65Q80T förra black friday och ångrar mig som faan. Köp OLED.

1 gillning

Andersson? :joy::joy:

Ta den som är enklast att transportera tillbaka. :joy::joy:

3 gillningar

Med dom kraven spelar det ingen roll vilken tv du väljer.

1 gillning

Nu var det ju så att den dåvarande sambon valde Andersson pga att den var vit… :cold_face:

1 gillning

Men det hela beror väldigt på dina förutsättningar. Jag har aldrig kolsvart i vardagsrummet så för mig är QLED så grymt svart det kan bli och jag är jättenöjd. Dessutom har jag stora fönster från golv till tak både bredvid TV:n och framför TV:n vilket för att reflektionerna skulle förstöra hela upplevelsen om jag gick på en blank OLED.

hade jag ett biorum som är helt mörkt skulle jag absolut välja OLED dock.

Vad menar gör man på en tv än spelar 4k 120 hz och se film/serie i bra bild :stuck_out_tongue:

Men det var inte hennes sambo. :joy::joy:

1 gillning