Hjälp med ny tv - Klart, det blev en 75" Samsung The Frame

Japp, den var över pristaket, har sett den. 20 får bli max,

1 gillning

Han vill ju inte ha reflektioner. :joy::joy:

Om en panel är matt eller inte har väl inte med panelteknolgi göra eller tänker jag fel? :thinking:

Vissa saker testar man inte, då får man ju aldrig en något nytt hemma. :joy:

1 gillning

Mediemarkt!

Nä, tänkte mest att oavsett teknologi så är det väl svårt att matcha en matt skärm när det gäller reflektioner🤷🏻‍♂️

1 gillning

Inhandlade en 75 tums Samsung The Frame i eftermiddags. :sunglasses:. Får hoppas jag blir nöjd. Mitt tekniknerdshjärta tänkte att den andra hade nyare teknologi med något bättre bild. Men tänkte att tavelfunktionen kan göra stor nytta o få det snyggt.

Har bara hunnit packa upp och ställa på stativ på tv bänken. Herrejösses vad stor den är. :joy::scream:
Blir nog bättre på vägg. Får testköra den de närmsta dagarna för att se om vi ska behålla den.
Apparna i tvn verkade smidiga. Så Appletv kanske är lite onödig för tillfället. Får se vad jag kommer att föredra att använda.

3 gillningar

Vi har en 2020 och en 2021 och vi är nöjda, men har sett 2022 i butik och satan så mycket bättre den matta displayen är i tavelläget.

Vi har 5 m fönsterparti intill vår 2020 och tycker det funkar helt okej, vi har dock morgonsol så inget större problem, men mycket bättre än tidigare tvs.

Vi kör på AppleTV, försökte köra via apparna i sovrummet men vi tröttnade och köpte en till aTV 4K dit vid Black Friday. (En störande grej med 2021 och troligen 2022 är att man inte kan slå av tvn helt med atv-fjärren… funkar bra på 2020)

1 gillning

Ja, skärmen är ju hur matt som helst. var lite rädd för urvattnade färger. Och igår så var det lite mesigt, men då hade jag råkat aktivera filmmaker mode. Testaee 5 minuter idag att kolla på något mitt på dagen. Det var hur bra som helst. Ska testa några dagar till sen kommer den åka upp på väggen.

En sak jag glömde kolla, måste man ha betalabonnemang för att ha tavelbilder eller finns det många som ingår gratis? Tråkigt om det bara är några få som har tillgång till

Tack alla för input på tv, blir nog bra när man vant sig vid storleken

2 gillningar

Jag kollade på en Frame för ett par år sedan och då ingick några konstverk vid köp. Ville man ha fler fick man betala extra.

Någon som vet om man kan lägga in egna foton/bilder som källmaterial till art mode?

Vi har ett gäng vi får välja mellan som ingick, men jag har inte kollat så mycket mer :slight_smile:

Rätt många ingår, man brukar välja en som man gillar och så kör man på den till antingen tevens, eller det egna, livet är slut.

1 gillning

Nestor @Esse kanske har du svar på nedan?

Det går via Samsung-appen i alla fall på min gamla 2017-modell.

1 gillning

Finns ett val i min tv att göra det. Ladda upp via USB, app och kanske något mer. Får kika in på det

1 gillning

Grymt! :muscle:t3:

Låter bra! Kul med lite egna foton tänker jag

Det gäller ju vara att man inte överskattar sin förmåga som fotograf..:sunglasses:

Sant, ser väl för jävligt ut när man smackar upp sina mobilfoton på 75” :smile:

1 gillning

Det finns en risk för det..:grin::sweat_smile:

1 gillning