Mer ovanliga på negativa våningar 
Fönstrena om det finns på såna våningar brukar vara lite lägre. 
Å ena sidan tänker jag att så mycket skit man betalar för kan man väl betala för ett larm också…
. För egen del finns det några orsaker som jag väger in.
- Jag räknar med att larmet går om någon bryter sig in och då kan de inte rota omkring där hur länge som helst. Har bekanta som hade tjuvar som lagat mat och på slutet skitit i diskhon…
- I ett område kan jag leva på hoppet att en del tjuvar hellre tar ett hus utan larm än ett med.
- Brandskydd. Jag har fått falsklarm på brandlarmet några gånger och då har de varit riktigt på hugget. En gång krävde de att jag skulle gå upp på övervåningen och inspektera trots att jag sa att det var jag som grillade och det hade kommit in rök från grillen. De andra två gångerna har man hört på rösten att de är på hugget. Inbrottslarm är väl tvärtom, det vill de väl snabbt få en orsak att ställa in utryckningen.
Som ett bevis på min enfald kommer en tekniker i morgon för att fylla huset med fler prylar från Verisur…
De ringde för några veckor sedan och hade ett erbjudande som sades vara så fantastiskt att det inte gick att säga nej… Jag sa inte nej… Erbjudandet innehäll x antal glassensorer. Sådana var jag på väg att köpa antingen separat eller från Verisure ändå. Och kostnaden för det här paketet var lägre än att köpa dem separat och då ingick två nya kameror och en nya kontrollenhet.
En annan värdefull sak är att det även ingick batteribyte i alla gamla prylar. Det är värt en del för mig då samtliga utom en pryl skriker efter nya batterier nu…
. Dock utgår jag från att teknikern som dyker upp imorgon aldrig har hört talas om batteribyte…
Mina spioner vågar inte ens gå nära ditt hem längre. 🕵🏻♂️
Snart har jag dessutom larmet till min bevattningsanläggning…

Såg på nyheterna att det stals mycket vattenkannor i ditt område. 

Från och med snart är det stopp för det där…
Så, nu är jag en ännu mer lurad Verisurekund…
Men en ganska nöjd sådan…
Fick något erbjudande som om man jämför med att utöka larmet komponent för komponent, var riktigt bra. För samma pris som sex vibrationsdetektorer skulle kosta fick jag dessutom två kameror, två rökdetektorer, en ny huvudenhet och en ny kontrollpanel(som iofs redan verkar vara sämre än den gamla). Teknikern flyttade dessutom en av de gamla kamerorna från ett rum till ett annat. Utöver detta bytte de batterier i alla gamla prylar vilket var i samtliga utom en pryl och då ingick batterierna som ändå kostar 110-220 kr per pryl. Månadskostnaden gick upp med 20 kr.
Ja det finns ju folk som skiter i hur mycket pengar de bränner. 

Nu ska vi lugna ned oss. Jag har tjänat 5000 kr idag…

vad ska du köpa för dem?
Något från Verisure kanske…? 
Det är ju bara att bjuda hem dem en gång om dagen så kan du ju gå i pension. 

När jag har tjänat färdig på de här besöken måste man nog vara pensionär för att ha tid att kolla alla olika kameror och sensorer…
. Tjuvarna kommer upptäcka att det överlägset mest värdefulla är… larmet…

Trollar man är man bra dum. 
Sant. Känner du dig dum?
Verkar vara ett riktigt seriöst företag det där. Fortsättning lär följa.