Övertyga mig. Vad har ert larm gjort för er?
Vi fick en vattenläcka när vi var bortresta som larmbolaget löste tillsammans med vårat försäkringsbolag.
Man kan ju se det som en försäkring. Inte så roligt att betala men när det händer något värt pengarna.
Vi betalar 300:-/mån.
Jag bor i ett område med 400 lägenheter som sedan det byggdes på 70-talet aldrig haft inbrott i någon lägenhet. Statistikt sett så skulle det vara en onödig utgift och vill dom gå in så gör dom det ändå.
Lät inte kul det där, kör eget larm från Ajax med både larm (såklart) men även för läckage och annat. Dock inte kopplat till larmbolag men de verkar ju aldrig komma ändå.
Vi flyttade till ett hus nyligen där föregående ägare hade Verisure. När de sa upp det lät Verisure alla prylar vara kvar. Förmodligen i hopp om att kunna binda upp oss som kunder. Men vi har avstått. Då fick vi istället nöjet att rodda med att hitta tid för att de skulle kunna komma hit och montera ner allt. Tog många veckor innan det löste sig. Sen missade de en massa skyltar på huset så det ser fortfarande ut som att vi har Verisure. Funkar för mig som inte betalar för det
Kör eget också, dubbla, nästan trippla.
Boende i en förening där vi bytt alla lägenhetsdörrar till säkerhetsdörrar. Finns inget behov av larm.
Jag såg en dokumentär där en brandkår bröt upp en säkerhetsdörr. Det tog mer än 12 minuter utan att vara diskreta (släggor och hammare).
Jag känner mig ganska lugn.
Mitt största hot just nu är de flygande råttorna (duvor) som försöker ockupera min balkong.
Har ni livförsäkring, sjukförsäkring eller hemförsäkring mm
Att ha hemlarm med åtgärd är en försäkring som man hoppas man aldrig får utnyttja. Nu är det riktigt dåligt av Verisure naturligtvis och man undrar hur andra bolag fungerar. Vi har genom åren haft flera fellarm och då har väktare kommit inom typ 15 minuter. Men då säger vissa där ser du larmet hjälper inte, jo det hjälper mot att tjuvarna inte kan stanna och sova i sängarna eller öppna kylen och laga mat (vilket jag vet har inträffat hos bekanta). Sedan har vi vattenläckor och brand som extra säkerhet. Men alla är vi olika och så länge vi gjort ett val som man är nöjd med så finns inget rätt eller fel. Avslutar med en sann historia. En jag känner bor i ett medelklass område i villa utanför en storstad. Han var på tjänsteresa utomlands och ett mopedgäng buskörde i hans trädgård. Hemma var hans fru och barn livrädda. Hade de haft larm med åtgärd (som de skaffade direkt efter) så hade frun tryckt på nödhjälp och gömt sig i badrummet med barnen så hade väktare fått ta hand om gänget.
Har du inga fönster?
Vi alla bränner stålar på olika saker och så länge vi själva är nöjda är ju allting bra. Vissa känner trygghet med ett larm och vissa tycker de inget behöver. Det handlar nog också lite vart man bor så behovet kan ju vara lite olika.
I det läget om de är i trädgården så är det väl bara att ringa polisen?
På 6:e våningen?
Ja? Fönster brukar vara vanligt oavsett våning.
Och hoppas på att de kommer snabbt. Trycker du på överfallslarm så skall väktare komma direkt utan motringning. Som @RolexJocke skriver. Så länge du är nöjd så finns inget rätt eller fel
Bara ett duvslag.
Så länge man bränner pengar är det ok!
OK mister HA HA. De som bor på bottenvåningen kanske måhända skulle ha behov av ett larm. Men är de hemma så ringer man 112. (Snorvalp)
Absolut!
Och jag slår hårt.
Bara jag visar mig så flyr tjuven.